سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز ساماندهی مهدکودک‌های کهگیلویه و بویراحمد

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت:براساس مصوبه شورای انقلاب فرهنگی همزمان با سراسر کشور طرح ساماندهی مهد‌های کودک در این استان آغاز شد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش این استان گفت: پس از مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی نخستین مجوز تطبیق تاسیس کودکستان‌ها با عنوان آغاز ساماندهی مهد‌های کودک در کهگیلویه و بویراحمد صادر شد.

جلال رحیمی افزود: بر اساس مصوبه شورای انقلاب فرهنگی و به‌ منظور ساماندهی امور مرتبط با تعلیم و تربیت دوره کودکی همه امور مربوط به مهد‌های کودک و سایر مراکز نگهداری کودکان اعم از صدور مجوز، برنامه‌ریزی، هدایت و نظارت، تقویت استاندارد‌ها و ارزیابی به وزارت آموزش و پرورش و نهادی وابسته به این وزارتخانه محول شد.

رحیمی اضافه کرد: بر اساس شیوه نامه وزارتی همه کسانی که از آموزش و پرورش و سازمان بهزیستی مجوز مهدکودک و پیش دبستانی دارند باید برای تطبیق مجوز‌های تاسیس به سامانه سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک به نشانی smttk.gov.ir مراجعه کنند.

او بیان کرد: برپایی نشست‌های توجیهی و اطلاع رسانی جامع کارشناسان به متقاضیان تاسیس مراکز کودکستان‌ها پیرامون تبیین فرآیند تطبیق مجوز تاسیس در سامانه smttk.gov.ir سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، منجر به استقبال و افزایش میزان ثبت درخواست متقاضیان در این سامانه شده است.

رحیمی ادامه داد: تاکنون تعداد ۲۰۵ درخواست تطبیق مجوز تاسیس کودکستان‌های کهگیلویه و بویراحمد در سامانه شهرستان‌ها و مناطق آموزش و پرورش استان ثبت شده و در حال بررسی است.

او با بیان اینکه تاکنون پرونده ۱۲۰ نفر از متقاضیان مورد بررسی قرار گرفته است گفت: این پرونده‌ها برای طرح در شورای نظارت بر کودکستان‌های استان به رابط سامانه استانی ارجاع داده شد که تاکنون ۵۸ نفر از آنان به تایید شورای برنامه ریزی و نظارت بر کودکستان‌های استان رسیده است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد می گوید: تا پایان اسفندماه جاری فرایند تطبیق مجوز تاسیس کودکستان‌ها در استان به پایان می‌رسد و برای همه افراد متقاضی گواهی مجوز تطبیق صادر می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.