سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بارش های نیمه جنوبی کشور نرمال و بیش از نرمال است

رئیس مرکز خشکسالی گفت: بنابر آمارها در جنوب کشور استان های بوشهر، فارس، چهارمحال و بختیاری و برخی نقاط دیگر بارش ها نرمال و بیش از نرمال است.

آقای احد وظیفه گفت: از ابتدای سال آبی ۱۱۲ میلی متر بارش دریافت کردیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد کمتر از نرمال است.

او با بیان اینکه وضعیت بارش در تمامی نقاط کشور یکسان نیست، گفت: بنابر آمار در جنوب کشور استان های بوشهر، فارس، چهارمحال و بختیاری، شمال شرق خوزستان، بخش هایی از لرستان، غرب اصفهان، یزد و کهگیلویه و بویر احمدبارش ها نرمال و بیش از نرمال است، درحالیکه در نیمه شمالی و شرقی بارش ها به نرمال نرسیده است.

وظیفه با بیان اینکه بارش استان تهران ۴۲ درصد کمتر از نرمال است، گفت: بارش در استان های آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، قزوین، سمنان، خراسان رضوی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و آذربایجان غربی کمتر از نرمال است.

رئیس مرکز خشکسالی درباره آینده بارش ها گفت: مدل های اقلیمی نشان می دهد که بارش ها طی ۲ هفته آینده کمتر از نرمال است و به نظر می رسد که تا اردیبهشت که پنجره  بارش نیمه جنوبی تا آن مقطع است، وضعیت نرمال و بیش از نرمال خواهد بود.

او گفت: با توجه به شرایط جوی به کشاورزان توصیه می شود که از روش های فنی برای نحوه کشت، زمان کشت، داشت و برداشت استفاده کنند و همواره توصیه های وزارت جهاد برای مصرف کود و سم رعایت کنند.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۱:۴۵ ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
اصل کار نیمه شمالیه نه جنوبی
ناشناس
۲۰:۲۳ ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
حالا چرا اسم مسئولیت این آقا ، رئیس مرکز خشکسالی است ؟!!!
پیشنهاد میشود ایشان با حفظ سمت رئیس مرکز تر سالی هم باشند!!!!
ناشناس
۱۹:۲۰ ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
سال بعد باز میگن آب نداریم. خشکسالیه!!! خدا دیگه با شماباید چیکار کنه؟!
ناشناس
۱۶:۵۰ ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
چندساله وقتی برای بارون خبرمی ذارین ازاین عکس استفاده می کنین که اصلا معلوم نیست ایرانه یانه اون درخت بابرگهای قرمز شبیه درختای ایرانی نیست