سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمریکا برای سعودی‌ها کشتی جنگی می‌سازد

منابع خبری اعلام کردند که شرکت آمریکایی لاکهید مارتین قصد دارد برای عربستان سعودی کشتی جنگی بسازد.

رای بیزلی، معاون امور بازرگانی شرکت صنایع تسلیحاتی لاکهید مارتین آمریکا در حاشیه نمایشگاه دفاعی آیدکس ۲۰۲۳ در ابوظبی، گفت: با آغاز ساخت این کشتی، مرکزی برای نگهداری، تعمیر و نوسازی نیز در عربستان بنا خواهد شد.

بر اساس گزارش اسپوتنیک، اکتبر ۲۰۲۲ مقامات سعودی و مسئولان شرکت لاکهید مارتین در مراسمی از آغاز ساخت دومین کشتی جنگی در راستای طرح «طویق» خبر دادند. بیزلی همچنین از سرمایه گذاری‌های شرکت لاکهید مارتین در عربستان سعودی استقبال کرد و خواستار افزایش حجم این سرمایه گذاری‌ها شد.

رژیم سعودی و شرکت لاکهید مارتین، به طور مشترک طرحی به نام طویق برای ساخت چهار کشتی جنگی را در خاک عربستان در دست اجرا دارند. 

معاون امور بازرگانی شرکت صنایع تسلیحاتی لاکهید مارتین مدعی شد که این شرکت تعهد دارد ساخت تجهیزات نظامی در عربستان را بومی کند و میلیارد‌ها دلار در این زمینه سرمایه‌گذاری صورت گرفته و بیشتر از این نیز صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه قطعاتی برای سامانه ضد موشکی تاد وجود دارد که در عربستان سعودی تولید می‌شود، مدعی شد: ما می‌خواهیم فرایند ساخت قطعات را در عربستان بومی سازی کنیم بنابراین به جای تولید قطعه برای سامانه‌ای که قرار است خریداری شود، سعی می‌کنیم قابلیت‌هایی را برای ساخت این قطعات به صورت محلی ایجاد کنیم.

اسفند ۱۴۰۰ عربستان سعودی اعلام کرد که با شرکت آمریکایی لاکهید مارتین برای ساخت قطعات سامانه ضد موشکی تاد در این کشور به توافق رسیده است. اداره کل صنایع نظامی از موافقت دو پروژه بومی سازی ساخت لانچر‌های موشک‌های رهگیر و ساخت کانتینر‌های موشک با همکاری شرکت لاکهید مارتین خبر داده بود که یکی از پروژه‌های بومی سازی سامانه پدافند هوایی تاد به شمار می‌آید.

بر اساس این گزارش، این پروژه‌ها در راستای راهبرد اداره کل صنایع نظامی عربستان سعودی برای تقویت همکاری با شرکای بین المللی خود از کشور‌های مختلف جهان با هدف کمک به حمایت از فرآیند بومی سازی صنایع نظامی این کشور انجام می‌گیرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۲:۱۷ ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
عربستان سعودی در صورت وقوع درگیری با ایران هیچکدوم از این سامانه ها و جنگنده ها و کشتی های جنگی نجاتتون نمیده!