سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار زنجان:

داده های دستگاه ها ارزشمندترین دارایی آنها است

استاندار زنجان گفت: داده های دستگاه ها ارزشمندترین دارایی آنها است که اگر کنار هم قرار گیرند ارزش آنها چند صد برابر می‌شود لذا دستگاه ها به این امر توجه داشته باشند.

 محسن افشارچی استاندار زنجان ظهر پنجشنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گفت: داده‌های دستگاه‌ها ارزشمندترین دارایی آنها است که اگر کنار هم قرار گیرند ارزش آنها چند صد برابر می‌شود.لذا دستگاه‌ها به این امر توجه داشته باشند و در برنامه ریزی ویژه داشته باشند.

وی افزود: داده‌ها در دنیای امروز اهمیت ویژه ای دارد و حجم و فراوانی داده‌ها زیاد شده و قدرت پردازش آنها افزایش و هزینه‌ها کاهش یافته است.

افشارچی با بیان اینکه داده‌های بسیاری در اختیار داریم ولی نمی‌توانیم از آنها استاده کنیم، ادامه داد: فضای مجازی باید امکان زندگی راحت تری را فراهم کند به همین منظور باید داده‌ها را در کنار هم قرار دهیم و با پردازش آنها راه‌های زندگی سهلتری را پیدا کنیم.

استاندار زنجان گفت: اگر مجموعه‌ای از داده‌ها را کنار هم قرار دهیم به نگاه بالادستی دقیق‌تری می رسیم که می‌تواند در بسیاری از موارد راهگشا و تسهیلگر باشد.

افشارچی افزود: برای اجرای طرح اطلس سرمایه گذاری استان، زیرساخت لازم، پایگاه اطلاعات مکانی است که مکان‌های تأسیسات و حرایم مختلف مربوط به دستگاه‌های مختلف را در داخل خود دارد.

وی ادامه داد: آنچه در این زیرساخت مد نظر است و احساس نیاز می‌شود مشخص شدن موارد کاربردی آن است تا به کارآمدی سیستم بیشتر منجر شود.

استاندار زنجان گفت: لازمه اجرای درست و اصولی برنامه‌های مربوط به اطلس سرمایه گذاری استان، بهره گیری از پایگاه اطلاعات مکانی و فراهم شدن زیرساخت آن است.

افشارچی با بیان اینکه تسهیلگری و کارگشایی از اصلیترین اهداف اجرای برنامه‌ها در بخش‌های مختلف است، افزود: چرخ انجام کارها باید روان و آسان به گردش درآید و به همین منظور باید برای آنها برنامه داشت و زیرساختهای اجرای آنها را فراهم کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.