سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گل‌آرایی بهاری اصفهان با بنفشه و اطلسی آبی

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: اصفهان ۲۵۰ هکتار باغچه گل دارد که امسال به گل‌های مختلفی مانند بنفشه و اطلسی آبی مزین می‌شود.

سعید عرفان‌منش مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان اینکه شهر اصفهان ۲۵۰ هکتار باغچه گل دارد که امسال به گل‌های مختلفی مانند بنفشه و اطلسی آبی مزین می‌شود، اظهار کرد: گل، محصول لوکسی است که قیمت زیادی دارد و اگر درست مدیریت نکنیم، ۲۵۰ هکتار باغچه گل شهر دچار خسارت می‌شود و علاوه بر خسارت اقتصادی، زمان را هم برای جایگزین کردن از دست خواهیم داد.

او با تاکید بر اینکه تقویم باغبانی شهر متناسب با آب و هوا تنظیم می‌شود گفت: این تقویم تابعی از شرایط اقلیمی است، ممکن است بر اساس اعلام هواشناسی از بهمن ماه گل‌کاری در شهر را آغاز کنیم، اما در سالی دیگر از بیستم اسفند به صورت شبانه‌روزی انجام شود.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه گل‌های فصلی در فصل خاص خود و با توجه به شرایط اقلیمی در شهر کاشته می‌شود، گفت: نوروز پارسال بی‌نظیرترین گل‌کاری ادوار گذشته شهرداری را داشتیم که مورد استقبال مسافران قرار گرفت، امسال نیز همان برنامه را، اما مدیریت شده و هدفمندتر با عنوان رویداد گلکاری اجرا می‌کنیم.


عرفان‌منش ادامه داد: در فصل زمستان گونه‌های مختلف بنفشه را کشت می‌کنیم که اگر خوب نگهداری شود تا خرداد در باغچه‌های گل شهر باقی می‌ماند، برای تعدادی از باغچه‌های گل شهر نیز کاشت گل‌های فصلی همچون انواع اطلسی پیش بینی شده، گل‌هایی که مناسب فصل زمستان است، اما کاشت گل‌های لوکس که حساس هستند در روز‌های پایانی سال بر اساس تقویم هواشناسی کاشت می‌شود.

او به اقدام برخی افراد در خشکاندن درختان شهر با انگیزه اقتصادی هم اشاره و اضافه کرد: دست ما برای برخورد قانونی با کسانی که خسارت وارد می‌کنند باز است و بر این اساس چند پرونده نیز تشکیل شد که متخلفان به زندان محکوم شدند.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: اگر شهروندی، سهوی با درختی تصادف کند که منجر به قطع درخت شود بر اساس قانون و مصوبه شورای شهر باید خسارت بدهد و سالیانه ۷۰۰ تا ۸۰۰ پرونده با این موضوع داریم.


او از شهروندان خواست در صورت مشاهده تخلفات موارد را به سامانه ۱۳۷ و روابط عمومی سازمان پارک‌ها اطلاع دهند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.