سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برنامه دولت اردوغان برای حمایت از مشاغل در مناطق زلزله زده

نگرانی از تبعات اقتصادی زمین لرزه در جنوب ترکیه باعث اتخاذ سیاست‌های جدید از سوی دولت اردوغان شده است.

۱۶ روز از زمین لرزه مهیب در جنوب ترکیه می‌گذرد. این زمین لرزه تاکنون بیش از ۴۷ هزار نفر را در ترکیه و سوریه به کام مرگ کشانده است و با توجه به وسعت آسیب‌های وارده برآورد می‌شود آمار جان باختگان همچنان شاهد افزایش باشد.

دولت رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در کنار تلاش برای افزایش کمک رسانی‌ها به مناطق آسیب دیده، از برنامه اقتصادی دولتش برای حمایت از کارکنان و کارگران این مناطق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ترکیه امروز (چهارشنبه) از طرح موقت این کشور برای حمایت از ادامه یافتن پرداخت دستمزد‌ها به منظور حفاظت از کارگران و مشاغل در برابر تاثیرات مالی زلزله مهیب این کشور خبر داد. بر اساس این طرح اخراج کارکنان در ۱۰ شهر آسیب دیده از زلزله ممنوع می‌شود.

بر اساس طرح دولت اردوغان، آنکارا بخشی از هزینه‌های دستمزد کارکنانی که اماکن کاری آن‌ها به صورت جدی از زمین لرزه آسیب دیده است و به این دلیل ساعات کاری شان کاهش یافته را متقبل می‌شود. همچنین در ۱۰ شهر جنوبی ترکیه که تحت تاثیرات مخرب زمین لرزه قرار گرفته اند هیچ کارمندی نباید اخراج شود.

گرچه اردوغان به دلیل در پیش بودن انتخابات به دنبال کمک رسانی مناسب به آسیب دیدگان زمین لرزه است، اما برآورد می‌شود بازسازی آسیب‌های وارد شده بر اثر زلزله در ترکیه بیش از یکصد میلیارد دلار بودجه نیاز داشته باشد.

زمین لرزه ۷.۸ ریشتری ترکیه آسیب‌های گسترده‌ای به مناطق جنوبی این کشور وارد کرده است به طوری که اکنون ۸۶۵ هزار نفر در چادر‌ها و بیش از ۲۳ هزار نفر در کانکس‌ها اسکان یافته اند. دولت ترکیه ۳۷۶ هزار نفر را نیز در خوابگاه‌های دانشجویی و مهمانسرا‌های عمومی خارج از مناطق زلزله زده اسکان داده است.

برچسب ها: ترکیه ، زمین لرزه ، زلزله
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.