سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایجاد مراکز تشخیص زودهنگام سرطان پستان در ۱۱ استان برنامه‌ریزی شد

رییس پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی گفت: ایجاد مراکز تشخیص زودهنگام سرطان پستان با هدف شناسایی به موقع این بیماری و کمک به روند درمان در ۱۱ برنامه‌ریزی شد.


رامین صرامی فروشانی ابراز داشت: پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی به عنوان قطب درمان‌های فناورانه در حوزه سرطان پستان شناخته شده است و در کشور فعالیت می‌کند.

وی افزود: ایجاد «شبکه ملی پیشگیری کنترل و درمان سرطان بانوان» امسال با حمایت مجلس شورای اسلامی به این پژوهشکده واگذار شده که طرحی ملی محسوب می‌شود.

رییس پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی بیان کرد: در گام اول مرکز تشخیص زودهنگام و غربالگری سرطان پستان در ۱۱ استان راه‌اندازی می‌شود.

وی، سرطان پستان را مهمترین عامل مرگ و میر بانوان در دنیا معرفی و تصریح کرد: در ایران نیز، فارغ از جنسیت، اکنون این سرطان با شیب فزاینده از دیگر سرطان‌ها رشد تصاعدی دارد و تشخیص به موقع و زودهنگام آن تاثیر زیادی در فرایند درمان و کاهش عوارض آن دارد و یکی از اهداف راه‌اندازی مراکز در استان‌ها نیز همین موضوع است.

رییس پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی افزود: از ظرفیت جهاددانشگاهی به این منظور استفاده می‌شود و امروز در سمنان ارزیابی اولیه و ظرفیت‌ها بررسی شد که از نظر زیرساخت‌ها و سخت افزار و نیروی انسانی توانایی لازم در این استان وجود دارد تا با حمایت و همکاری دانشگاه علوم پزشکی، مرکز تشخیص زودهنگام در سمنان ایجاد شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.