سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اتریش سفیر ایران در وین را احضار کرد

وزارت خارجه اتریش در اعتراض به حکم جاسوس این کشور در تهران سفیر ایران را احضار کرد.

وین با تاکید بر احضار سفیر ایران، ادعا کرد که قوه قضاییه کشورمان یکی از شهروندان خود را به اتهام جاسوسی به هفت سال و نیم زندان محکوم کرده است.

وزارت خارجه اتریش دستگیری این مرد را در ماه اکتبر اعلام کرد و گفت که در تماس دائمی با خانواده وی بوده است. این وزارت خانه روز سه شنبه نیز تایید کرد که این اتریشی به اتهام جاسوسی به هفت سال و نیم زندان و در صورت حسن رفتار به دو سال حبس تعلیقی محکوم شد. 

این وزارتخانه در ادامه اعلام کرد که روز دوشنبه از این حکم مطلع شده و سفیر ایران را برای ابراز اعتراض خود احضار کرده است.

وزارت خارجه اتریش افزود:  سفیر ما در ایران از زمان دستگیری این مرد توانسته است طی سه بازدید از زندان با او ملاقات کند. ما به استفاده از همه امکانات برای ارائه بهترین حمایت ممکن از او و همه شهروندان اتریشی زندانی در سراسر جهان ادامه خواهیم داد.

قوه قضاییه کشورمان اعلام کرده است که همه اتباع بازداشتی در مهر ماه مشمول رویه‌های قضایی مناسب بودند. این جاسوس‌ها طی اغتشاشات اخیر و بعضا درحال تدارک برای اغتشاش بیشتر دستگیر شده‌اند. 

پیش از این سیدعلی یزدی‌خواه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی فاش کرد در جریان اغتشاشات اخیر ۴۷ کشور و ۱۱ سرویس جاسوسی مشارکت فعال داشته‌اند. او همچنین اعلام کرد کشورهایی ازجمله شامل عربستان، مصر، ترکیه، امارات و سرویس های جاسوسی تمام توان خود را علیه ایران به کار بستند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
علی
۰۸:۳۵ ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
خربزه خوردن پای لرزش هم باید بنشینند
جاسوسی کردند پای اعدامش هم بایستند