سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از بازسازی ۴ آمبولانس تا احداث پایگاه اورژانس در اندیمشک

سخنگوی اورژانس خوزستان گفت: با احداث ۳ پایگاه اورژانس از سوی خیرین در اندیمشک مشکلات اورژانس در سال آینده کاهش می‌یابد.

عارف اصل شرهانی سخنگوی اورژانس خوزستان می‌گوید: در سال‌های اخیر به خصوص در بحران کرونا واحد اورژانس با ریکاوری ناوگان و کمبود نیروی انسانی روبه رو شد، اندیمشک دارای ۲ پایگاه اورژانس فعال در سطح شهرستان است، با توجه به جمعیت این شهرستان با کمبود ۳ پایگاه مواجه هستیم که با همت خیرین قرار است در سال آینده ۲ پایگاه در شهر و یک پایگاه در جاده ساخته شود.

او با اشاره به جمعیت ۱۶۰ هزار نفری اندیمشک گفت: طبق استاندارد‌ها به ازای هر ۲۰ هزار نفر باید یک آمبولانس وجود داشته باشد، ما در اندیمشک تنها ۵ آمبولانس داریم که از این تعداد ۲ دستگاه در سطح شهر و ۳ دستگاه  دیگر در جاده‌ها فعال هستند.

به گفته سخنگوی اورژانس  خوزستان، طبق استاندارد‌های جایگاه ساخت پایگاه و مصوبات سازمان اورژانس کشور،  جایگاه‌های ساخت پایگاه در اندیمشک مشخص  و مقرر شده که از سوی خیرین ساخته شوند، اورژانس نیز بعد از افتتاح این پایگاه ها، ۴ آمبولانس را برای خدمات رسانی به شهروندان اورهال می‌کند.

آقای اصل شرهانی گفت: پایگاه روستای تک تکاب اندیمشک به دلیل نداشتن نیرو تعطیل شده  که با جذب نیرو در طرح استخدامی اخیر دانشگاه علوم پزشکی این مشکل مهم نیز برطرف می‌شود و شاهد رفع مشکلات موجود در زمینه خدمات رسانی به مردم خواهیم بود.

او با بیان اینکه روزانه حدود ۲۰ ماموریت در شهر اندیمشک انجام می‌شود، ادامه داد: در بخش اورژانس مشکلات و کمبود‌هایی داریم، اما تاکنون شکایتی مبنی بر فوت شهروندان بر اثر کمبود آمبولانس در این شهرستان به استان گزارش نشده است.

سخنگوی اورژانس خوزستان گفت؛ اورژانس در شهر‌های دیگر استان با چنین مشکلاتی روبه رو نیست، قول می‌دهیم در سال آینده مشکلات اندیمشک در زمینه کمبود نیرو و آمبولانس برطرف شود، همچنین اگر شهروندی با نیامدن اورژانس با مشکل جدی روبه رو شد می‌تواند شکایت خود را در سامانه ۱۹۰ ثبت کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.