سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تجارت ۲ میلیارد و ۵۱۹ میلیون دلار کالا از مرز پرویزخان

مدیرکل گمرک پرویزخان گفت : تجارت خارجی از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه از مرز رسمی پرویزخان به عراق به ۲ میلیارد و ۵۱۹ میلیون دلار رسید.

قاسم مطلبی مدیرکل گمرک پرویزخان گفت : تجارت خارجی شامل صادرات، واردات، ترانزیت مبدا، ترانزیت مقصد، ورود موقت و خروج موقت است که از مجموع تجارت خارجی انجام شده در ۱۱ ماه گذشته ۸۳۰ میلیون دلار به ارزش وزنی ۲ میلیون و ۱۶۴ هزار تن صادرات بوده است.

وی اظهار کرد: عمده کالا‌های صادر شده از این مرز رسمی به عراق، میوه و تره بار، لبنیات، کیک و کلوچه، مصنوعات فلزی، مصنوعات پلاستیکی، سنگ، کاشی و مصالح ساختمانی بوده است.

مدیرکل گمرک پرویزخان ادامه داد: واردات در مرز رسمی پرویزخان در ۱۱ ماه گذشته ۶ میلیون و ۲۲۳ هزار دلار بوده که نسبت به سال گذشته عملکرد مثبتی داشته ایم.

مطلبی گفت: در مجموع از نظر صادرات امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل در مرز رسمی پرویزخان در بهمن ماه یک رشد ۴۰ درصدی از نظر وزنی و از نظر ارزشی ۱۰۰ درصد رشد داشته ایم.

او اضافه کرد: مجموع کامیون‌های متردده گمرک مرز رسمی پرویزخان در امر صادرات ۱۰۲ هزار و ۴۴۴ دستگاه و کامیون‌های صادرات سوخت یک هزار و ۵۱ دستگاه بوده که در مجموع تردد کامیون‌های صادراتی ۱۰۳ هزار و ۵۸۶ دستگاه بوده است.

مدیرکل گمرک پرویزخان ادامه داد: در حوزه تجارت خارجی و ترانزیت آمار به صورت مثبت و چهار هزار و ۴۲۷ دستگاه ترانزیتی در ۱۱ ماهه امسال تردد ترانزیتی داشتیم.

وی گفت: از دلایل مثبت بودن تجارت خارجی اعمال محدودیت‌های سختگیرانه بر مرز‌های کشورمان با حوزه حکومت مرکزی و منذریه و سایر مرز‌ها بود که از ۲ هفته گذشته با برداشتن این محدودیت‌ها و اعمال معافیت‌ها بازهم شاهد رونق مرز‌های کشورمان با حوزه حکومت مرکزی هستیم و روند کاهشی بعد از این به دلیل رشد صادرات در سایر مرز‌ها است.

مطلبی اضافه کرد: فعالان اقتصادی در این مرز رسمی و شاهراه اقتصادی از تجار و تولیدکنندگان تا کارکنان و پرسنل گمرک و سایر نهاد‌ها و ادارات هم سو با مجموعه گمرک و نیرو‌های مسلح در چنین شرایط اقتصادی و وجود تحریم‌های ظالمانه برای رونق کشور سخت کوشانه تلاش می‌کنند.

وی یادآور شد: گمرک به عنوان مرزبان اقتصادی تمام تلاش خود را پیش گرفته تا در راستای سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی حرکت کند .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.