روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی نوشت: دستکم ۹ شکایت علیه توئیتر برای عدم پرداخت بیش از ۱۴ میلیون دلار بدهی مربوط به صورتحسابها، تنظیم شده است.
توئیتر از زمان خریداری شدن این پلتفرم شبکه اجتماعی توسط ایلان ماسک در اکتبر گذشته، با شکایتهای متعدد از سوی فروشندگان، مالکان و شرکتهای مشاوره روبرو شده است. به عنوان مثال، شرکت بازاریابی "کاناری ال ال سی"، توئیتر را متهم کرده که صورتحساب ۳۹۲ هزار و ۲۳۹ دلار را پرداخت نکرده است. این شبکه اجتماعی همچنین از سوی مالک دفاترش متهم شده که اجاره خود را پرداخت نکرده است.
طبق گزارش وال استریت ژورنال، اسنادی که توسط "کاناری ال ال سی" در دادگاه تنظیم شده، سفارش خرید حدود هفت هزار دلاری یک جعبه هدیه برای ایلان ماسک از سوی تیم بازاریابی توئیتر را نشان میدهد. البته مشخص نیست این محصول برای ایلان ماسک بوده یا آیا وی، آن را دریافت کرده است یا خیر.
در یکی از ۹ شکایت، شاکی خواستار بسته شدن پرونده شد و پرونده شکایت، جمعه گذشته مختومه شد.
از زمان تکمیل خرید ۴۴ میلیارد دلاری توئیتر در اکتبر، ایلان ماسک، کاهش گسترده هزینه در این شرکت را آغاز کرد و در نخستین گام، هزاران کارمند را اخراج کرد و سپس وسایل قدیمی این شرکت را فروخت و امکانات رفاهی کارمندان مانند ناهار رایگان را حذف کرد.
بر اساس گزارشها، مدیرعامل این شبکه اجتماعی اوایل ماه میلادی جاری گفت: سه ماه گذشته بسیار دشوار بوده، زیرا وی تلاش کرده توئیتر را از ورشکستگی نجات دهد و اگر روند فعلی ادامه پیدا کند، وضعیت این شرکت، سر به سر خواهد شد. ماسک پیشتر گفته بود توئیتر روزانه بیش از چهار میلیون دلار ضرر میکند.
منبع:بیزنس اینسایدر