سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جمع آوری ۲ هزار میلیارد تومان زکات در کشور

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کشور گفت: بیش از ۲ هزار میلیارد تومان زکات به صورت مستقیم و غیر مستقیم از ابتدای سال جاری تا کنون در کشور جمع آوری شده است.

آسوده در بیست و ششمین همایش علمی ،ترویجی و تکریمی زکات کشور که در استان البرز برگزار شد ، گفت: زکات یک اقدام حسنه و تأکید الهی است که در آبادانی و توسعه و کمک به رفاه اجتماعی کشور بسیار نقش دارد و همه باید برای تعالی ارزشهای دینی و معنوی بیش از پیش تلاش کرد.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته  امداد گفت: شورای زکات کشور در ۱۰ ماهه گذشته قریب به ۲ هزار میلیارد تومان گزارش زکات به مردم کشورمان داده که از این مقدار ۱۰ درصد زکات واجب، ۴۱ درصد فطریه و کفارات و مابقی زکات مستحبی بوده است.

او افزود: مردم نیک اندیش کشورمان در این حوزه بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان به طور مستقیم به حساب فرزندان خود که شامل ۴۱۰ هزار یتیم هستند، واریز کرده‌اند.

آسوده با بیان اینکه بیش از ۱۰ هزار مرکز نیکوکاری در کشور فعالیت دارند، افزود: بیش از نیمی از این مراکز مساجد و با محوریت ائمه جماعت می باشد تا کمک‌های جمع آوری شده در این محلات، در همان محله هزینه شود.

او افزود: این مراکز در سال جاری بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان کمک های مردمی جمع آوری کرده اند که بیش از ۷ هزار میلیارد تومان آن توسط مردم جذب و توسط خود مردم هم هزینه شده است.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کشور با اشاره به اینکه بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نیکوکار در طرح اکرام مشارکت مستقیم دارند ،افزود : این نیکوکاران درسال جاری بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به ایتام تحت پوشش خود بصورت مستقیم پرداخت کرده اند.

او با اشاره به اینکه ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار صندوق صدقات در کشور وجود دارد، افزود: از این تعداد بیش از ۵ میلیون صندوق صدقه بصورت خانگی است که توسط مراکز نیکوکاری توزیع شده و ۳۰۰ هزار صندوق در معابر نصب شده است که در مجموع ۴۳۰ میلیارد تومان کمک های مردمی جمع آوری شده که ۲۲۰ میلیارد آن مربوط به صندوق صدقات خانگی و ۱۲۰ میلیارد تومان آن از صندوق صدقات معابر بوده است.

آسوده افزود: این کمک های مردمی برای ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار مددجوی تحت پوشش کمیته امداد در قالب دو میلیون و ۴۰۰ هزار خانوار هزینه می شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.