سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بنای تاریخی استانداری قدیم گیلان، مرکز صنایع‌دستی می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی‌گیلان از تغییرکاربری بنای تاریخی استانداری قدیم به مرکز صنایع‌دستی خبر داد.

ولی جهانی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی‌گیلان از تغییر کاربری استانداری قدیم گیلان به مرکز صنایع دستی خبردادو گفت: در راستای حمایت از صنعتگران و فعالان صنایع‌دستی و با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر رشت، بنای تاریخی استانداری قدیم که در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده به مرکز صنایع‌دستی گیلان تبدیل می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی‌گیلان افزود: سابقه تاریخی صنایع‌دستی به بیش از ۵۰۰۰ سال می‌رسد. بر اساس کاوش‌های باستان‌شناسی مکشوفه در مناطق مختلف گیلان و بررسی‌های باستان‌شناسی صورت گرفته، آثار سفالین بدست آمده نشان می‌دهد که صنایع‌دستی از قدمت بسیار یالایی برخوردار بوده‌است.

او بیان کرد: اگرچه این بنا نیاز به مرمت اساسی دارد، ولی تبدیل آن به مرکز صنایع‌دستی گیلان، گامی مهم در پیشبرد و توسعه صنایع‌دستی گیلان محسوب می‌شود.

جهانی ضمن قدردانی از شهردار و ریاست محترم شورا و اعضاء محترم شورای اسلامی شهر رشت بخاطر حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی گیلان گفت: همکاری و تعامل با شهردار و شورا در احیاء و باززنده‌سازی شهر رشت، در دستور کار اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با شهرداری قرار گرفته‌است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی‌گیلان در پایان گفت: شهر رشت بعنوان شهر صنایع‌دستی معرفی شده و در همین راستا ارزیابان یونسکو در نیمه اول اسفند ماه برای ارزیابی این شهر، وارد گیلان می‌شوند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.