سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مویدی:

کانون به پیمانکاری برای بیمه‌های تکمیلی تبدیل شده است/کانونی را می‌خواهیم که در شان بازنشستگان باشد

رئیس گروه شورای بازنشستگی شیراز و حومه با اشاره به اینکه ارائه خدمات غیرحضوری به بازنشستگان را دنبال می‌کنیم، گفت: کانون به پیمانکاری برای بیمه‌های تکمیلی تبدیل شده است.

یکی از پیشکسوت کارگری و مطالبه گر در شورای مشورتی بازنشستگان شیراز با اشاره به اینکه ما نیاز به کانونی داریم که در خور شان بازنشستگان و شرایط امروز جامعه خدماتش را ارئه کند امروز کانون باید با افرادی اداره شود که تلاش خود را در راستای رفع مشکلات جامعه بازنشستگان در زمینه درمان، افزایش حقوق، مشکلات معیشتی و ... معطوف بدارند و باید تحولی در کانون ایجاد شود تا این مهم نائل شود.

اوبا اشاره به اینکه اگرچه منکر خدمات فعلی کانون نیستیم، گفت: اما کانون در طول سالیانه گذشته تاکنون می‌توانست بهتر از این عمل کند.

این پیشکسوت کارگری با اشاره به اینکه در خدمات کانون منحصرا در قالب اعطای وام، مسافرت‌های مشهد و امتیازاتی محدود شده است، با اشاره به نقش خبرنگاران در ایجاد تحول در در جامعه و روشنگری بازنشستگان نسبت به وظایف کانون بازنشستگان گفت: با آگاهی‌های صورت گرفته حضور کاندید‌ها نسبت به دوه‌های قبل چندین برابر شده است و طبیعاتا در روز انتخابات استقبال بیشتری می‌شود.

او گفت: افزایش حقوق، تهیه مسکن، درمان و... از مشکلات جامعه مظلوم بازنشستگان است و درمان از اصلی‌ترین مشکل اساسی آن‌ها است و لازم است تحول عظیمی در کانون بازنشستگان ایجاد شود و افرادی بیایند که لیاقت، دانش وقدرت چانه زنی در مراودات و قدرت ایفای نقش در جامعه بازنشستگان را داشته باشند.

اولویت کار اصلی ما رفع مشکل بازنشستگان در مسکن وحدت است

مهرزاد مویدی فعال حوزه کارگری و بازنشستگی و موسس گروه شورای مشورتی بازنشستگان شیراز و حومه نیز ابراز کرد: واقعیت این است که تقدیر ما را در مسیری قرار داده است که تلاش می‌کنیم در مسیر جدید با ایده و خدمات جدید قدم برداریم.

او با اشاره به سابقه ۲۰ سال فعالیت در کانون شورا‌های اسلامی کار استان فارس گفت: قلم خبرنگاران در راستای گرفتن حق و حقوق کارگران بود و امروزه تلاش می‌کنیم با ارتباط مستمر با این عزیزان هم کارگران و هم بازنشستگان محترم از این رسالت بهره ببرند.

مویدی با اشاره به انتخابات کانون بازنشستگان گفت: سال پرچالشی را پشت سر گذاشتیم و تلاش و هدف این است به نتیجه مطلوب برسیم و خوشبختانه در انتخابات پیش رو طیف‌های مخلف با دیدگاه‌های متفاوت را شاهدیم.

مویدی با اشاره به اینکه با حذف تبصره ۷ ماده ۳۰ اساسنامه در این دوره شاهدیم که بیش از ۵۰ نفر در انتخابات کانون بازنشستگان شرکت کرده اند ابراز کرد: اولین دغدغه شورای مشورتی این است که باید در کانون امکان حضور هرکس که در خود احساس توانایی در خدمت و نوآوری را دارد شاهد باشیم و عملکرد کانون فعلی لطفا در خور انتظار نبوده است.

این فعال حوزه کارگری و بازنشستگی با بیان اینکه انتظارات گذشته از کانون و انتظارات قبلی محقق نشده است، افزود: با قدمت‌ترین کانون بازنشستگی را در شیراز داریم که، اما خدمت آن متناسب با قدمت آن نیست و مطمئنا نیروی جوانتر و پویاتر دارای سابقه تشکیلاتی می‌تواند قدم خوبی در تعالی کانون بردارد.

او با اشاره به اینکه نسل فعلی دیگر جوابگو نیاز‌ها و خواسته‌ها نیست، ابراز کرد: اگر حتی یک مورد عملکرد در ۴ سال فعالیت داده شده بود قانع می‌شویم و معتقدیم این کانون رسالت آگاهی بخشیدن از لحاظ عملکردی را به جامعه هدف نداشته و معتقدیم این تغییر می‌بایست زودتر و در ۴ سال گذشته رقم می‌خورد.

مویدی با تصریح اینکه امروز روز تغییر است و بدون تغییر تحولی در وضع بازنشستگان ایجاد نمی‌شود، گفت: ارائه خدمات بیمه‌ای و کمک به مسائل درمانی برای بازنشستگان اولویت دارد، اما دیده نشده است و تنها یک بیمارستان برای عمل قلب، افراد مسن را پذیرش می‌کند و این در حالی است که بیمه هنوز مطالبات بیمارستان را تسویه نکرده است.

رئیس گروه شورای بازنشستگی شیراز و حومه گفت: با این روند درواقع کانون به پیمانکاری برای بیمه‌های تکمیلی تبدیل شده است.

او با اشاره به بحثی که بازنشستگان در پروژه مسکن وحدت مشکل داشتند و از سال‌ها قبل پول و سرمایه خود را گذاشتند، اما پروژه به نتیجه نرسید، ابراز کرد: قدم مثبت گرفتن وکیل برای حل مشکل پروژه مسکن وحدت است که بیش از ۲۰۰ نفر درگیر آن هستند و این مورد باید با هدف احقاق حق بازنشستگان انجام شود.

او با بیان اینکه خردجمعی شعار اصلی و مورد اعتقاد ما است و باید کانون کار خود را با مشورت پیش می‌برد، گفت: متاسفانه کانون بازنشستگان در گذشته در این مسیر گام برنداشت وموجب شدتا بازنشستگان نتوانند از طریق گفتمان مشکلات خود را حل کنند.

این فعال حوزه کارگری و بازنشستگی با یادآوری اینکه این موارد واقعیت است وبزرگنمایی نیست تاکید کرد: مدیریت همزمان در چند بخش و میدان ندادن به افراد تحصیل کرده که می‌توانند تغییر ایجاد کنند. معضل فعلی کانون بازنشستگان است.

مویدی گفت: امروز ناکارآمدی کانون خط قرمزی بر خواسته‌های بازنشستگان کشیده است و نباید پذیرفت فرد یا افرادی همزمان چند بخش را مدیریت و سنگ اندازی کنند.

او گفت: درائتلاف شورای مشورتی با هدف تغییر وارد میدان شدیم و اعتقاد داریم که هدف تلاش برای خدمت است و باید برای خواسته بازنشستگان در فضایی آرام کار کرد.

او گفت: تغییر لازم است وباید بازنشستگان را متقاعد به ایجاد تغییر کنیم اگر می‌خواهیم حقوق حقه آن‌ها را ایجاد کنیم.

این فعال حوزه کارگری و بازنشستگی تصریح کرد: اگر منطق و وجدان پشت کار نباشد بایدآن نفر باید استعفا بدهد؛ کما اینکه کانون فعلی منفعل است و هنوز دوستان حاضر به پذیرفتن ضعف کار خود نیستند؛ ما معتقدیم باید شرایطی فراهم شود که بیشتر از دو دوره یک نفر در کانون نباشد.

او با بیان اینکه بیش از ۸۵ هزار نفر عضو کانون هستند و ۶۰ هزار نفر آن‌ها کارت عضویت دارند، گفت: پیش بینی می‌شود بیش از گذشته شاهد حضور بازنشستگان در انتخابات باشیم.

مویدی با تاکید براینکه امکانات و پول در کانون است، اما برای عده‌ای خاص، یادآور شد: متاسفانه این ظرفیت برای همه قابل استفاده نیست چراکه اطلاع رسانی در مورد خدمات کانون نشده است.

مویدی با اعتقاد به اینکه راهی جز تغییر نگرش در بازنشستگان نداریم، گفت: در اهدافمان: غیرحضوری کردن خدمات بازنشستگان در کوتاه مدت، اصلاح اساسنامه، فعالیت حداکثر تا دو دوره، امکانات رفاهی و فضای مناسب ورزشی و رفاهی برای بازنشستگان، تعیین تکلیف وضعیت بیش از ۲۰۰ نفر از بازنشستگان در پروژه مسکن وحدت از اهداف کوتاه مدت ماست، همچنین معتقدیم تجمع در کف خیابان به صورت غیرقانونی برای احقاق حق بازنشستگان لازم نیست و این کار نشان دهنده ناکارآمدی کانون بازنشستگان است.

تکریم بازنشستگان را سرلوحه کار خود قرار دهیم

سیدحسین نیری عضو دیگر گروه شورای بازنشستگی شیراز و حومه نیز در رابطه با اهداف این شورا گفت: رفع موانع، ایجاد کارگروه متشکل از بزرگان بازنشستگان صاحب ایده، اساتید دانشگاهیان و نخبگان از اهداف و برنامه‌هایی است تا بتوان تغییراتی در خور شان بازنشستگان داشته باشیم و تکریم بازنشستگان را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

او با بیان اینکه ارائه خدمات بر بستر اینترنت کوچکترین کاری است که در جهت تکریم بازنشستگان می‌توان انجام داد، گفت: اگر کانونی می‌خواهد موفق باشد باید اهداف خودرا در سه محور کوتاه مدت همچون پیگیری همسان سازی ۲۵ درصدی با سازماندهی یکپارچه و انسجام کانون‌ها و براساس وحدت رویه خواسته‌ها باید صورت گیرد.

نیری گفت: یکی دیگر از برنامه‌هایی که خواهیم داشت، استفاده از تجارب و تخصص‌های اساتید با تجربه‌ی بازنشسته در کارگروه آموزش فرزندان بیکار این جامعه هدف است که ما اعتقاد داریم که می‌توان از تجربیات آن‌ها و آموزش حرفه آن‌ها در خدمات مورد نیاز بازنشستگان استفاده کرد.

عضو گروه شورای بازنشستگی شیراز و حومه گفت: اگرچه شروع بازنشستگی همراه با احساس تنهایی است، اما در شیراز مراکزمنحصر به بازنشستگان را نداریم که کارگروه سلامت جسم و روح و روانشناختی و مشاوره‌ای داشته باشد و باید مکان‌هایی با رایزنی‌های صورت گرفته برای این موضوع و جهت ارائه برنامه‌ها اختصاص دهیم.

او با اشاره به اینکه بزرگترین ضعف این است که در قرارداد‌های بیمه‌ای به خوبی دقت نشده است، گفت: براین باوریم که استفاده از خرد جمعی بازنشستگان و صاحب نظران ما در بحث بینه و قرارداد‌های بیمه‌ای در قالب کارگروه بیمه‌ای می‌تواند راه گشای این مشکل باشد.

نیری گفت: ما در شورای مشورتی با حضور صاحب نظرانی، چون خلیل پیروی، محمد رضا پیراحمدیان، احمد فیروز زاده، فرجام جواهری، بهنام خاکپور، فضل الله شریفی، حبیب کریم زاده در قالب کارگروه‌های بیمه ای، حقوقی، جانبازان، صنفی و تشکیلاتی، آموزش، روابط عمومی و.. می‌توانیم خدمات وافر و در خور شان بازنشستگان را ارئه کنیم.

نیری گفت: ما اعتقاد داریم ارائه خدمت باید متناسب به حفظ حرمت بازنشستگان، بازماندگان و خانواده عزیز آنها باشد.

باید ارزش بانوان را برگردانیم

سرکار خانم حمزه بازنشسته سر مهماندار شرکت هواپیمایی آسمان و مشاور کانون شورا‌ها در امور بانوان و یکی دیگر از اعضاء شورای مشورتی نیز گفت: بانوان، ضعیف قائل شده اند درصورتی که خیلی قدرتمند هستند و بایدجایگاه بانوان را جایگاه اصلی خودبرگردانیم.

او گفت: زنان سرپرست خانوار و حفظ کرامت آن‌ها باید مد نظر کانون قرار بگیرند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.