سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تمجید حزب الله از اقدام اتحادیه آفریقا علیه رژیم صهیونیستی

حزب‌الله لبنان از اقدام اتحادیه آفریقا در اخراج هیئت رژیم صهیونیستی از سی و ششمین نشست این اتحادیه در آدیس آبابا تمجید کرد.

بخش عربی و بین‌الملل حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: از اقدام اتحادیه آفریقا در اخراج هیئت اسرائیلی از سی و ششمین اجلاس سران کشور‌ها و دولت‌های این اتحادیه در آدیس آبابا تمجید می‌کنیم.

به گزارش المنار، این بیانیه می‌افزاید: موضع شجاعانه دولت الجزایر با همکاری کشور آفریقای جنوبی نتیجه داد. این موضع الجزایر بیانگر حمایت قوی و تاریخی آن از آرمان فلسطین و رد عادی سازی روابط با این رژیم است.

حزب الله لبنان تأکید کرد: آنچه در پایتخت اتیوپی رخ داد، گواه قطعی رد موجودیت رژیم غاصب صهیونیستی و تلقی آن به عنوان غده سرطانی است که همزیستی با آن امکان ندارد و عضوی بیگانه از منطقه است که نمی‌توان آن را پذیرفت.

این بیانیه در پایان اضافه کرد: این اتفاق تأکید کرد که همه تلاش‌ها برای عادی سازی میان برخی کشور‌های عربی و این رژیم جنایتکار چیزی جز سراب و توهم نیست و مردم ما هرگز بدان راضی نخواهند شد.

اتحادیه آفریقا در نشست اخیر خود در آدیس آبابا، یک هیئت اسرائیلی را که بدون دعوت و با فریبکاری وارد نشست شده بود، اخراج کرد.

نمایندگان رژیم صهیونیستی برای ورود به این اجلاس از کارت‌های شناسایی افراد دیگری استفاده کرده و به طور پنهانی وارد اجلاس اتحادیه آفریقا شده بودند، اما تیم امنیتی اجلاس اتحادیه آفریقا آن‌ها را شناسایی و از اجلاس اخراج کرد.

هیئت صهیونیستی ادعا کرد که به جلسه افتتاحیه اجلاس اتحادیه آفریقا دعوت شده اند، اما آن‌ها نتوانستند این موضوع را اثبات کنند و در نتیجه تیم امنیت آن‌ها را از سالن بیرون انداخت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.