سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیوستن ۹۳ درصدی دستگاه‌های اجرایی به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند

وزیر ارتباطات گفت: ۹۳ درصد از دستگاه‌های اجرایی، بیش از ۳ هزار خدمت دولتی را از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به مردم ارائه می‌دهند.

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات  با اشاره به این که یکی از مهم‌ترین مصوبات بودجه ۱۴۰۱، دولت هوشمند بوده است، گفت: تا به این لحظه، نزدیک به ۹۳ درصد از دستگاه‌هایی که مشمول هستند، به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل شده اند و سه هزار خدمت دولتی از طریق همین پنجره ملی ارائه می‌شود.

زارع پور افزود: در بودجه ۱۴۰۲ هم کمسیون تلفیق مصوب کرده تا خدمات از طریق دستگاه‌ها به صورت هوشمند ارائه شود یعنی مردم برای اخذ خدمات از دستگاه‌های دولتی نیاز به ارسال هیچ‌گونه مدرک یا مراجعه حضوری نداشته باشند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد ایمن سازی سامانه‌های دولتی گفت:  در تبصره ۷ بودجه ۱۴۰۲ پیشنهادی مطرح شد که بخشی از بودجه دستگاه‌ها صرف تقویت امنیت سامانه‌های آن‌ها شود.

زارع پور همچنین از هدف گذاری پوشش ۲۰ میلیون خانواری و سراسری فیبر نوری منازل این وزارتخانه تا پایان دولت خبر داد و گفت:  تا امروز نزدیک به ۲ و نیم میلیون پوشش ایجاد شده است و برای بودجه ۱۴۰۲ هم سازوکاری در نظر گرفته شده است که بخش قابل توجهی از هزینه‌های لازم برای این طرح از طریق درآمد‌های دولت و بخشی هم توسط بخش خصوصی که سازوکار این هم در تبصره ۷ پیش بینی شده است، تامین خواهد شد.

او همچنین از اتصال بیش از ۹۰ درصدی روستا‌های بالای ۲۰ خانوار به شبکه سراسری ارتباطات خبر داد و گفت:  تنها در ۱۸ ماه روی کار آمدن دولت سیزدهم بیش از ۳۰۰۰ روستا به شبکه متصل و تا ۶ ماه دیگر همه روستا‌های بالای ۲۰ خانوار به شبکه سراسری ارتباطات وصل خواهند شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عصرامروز با حضور در کمسیون برنامه و بودجه مجلس به بررسی عملکرد برنامه‌های این وزارتخانه در هزینه‌کرد بودجه سال ۱۴۰۱ و همچنین برنامه‌های مصوب شده در کمیسیون تلفیق برای سال ۱۴۰۲ پرداخت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.