سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقابله نوآورانه با آسیب‌های اجتماعی در اصفهان

رئیس مرکز پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی شهرداری اصفهان از اجرای طرح نوآورانه‌های اجتماعی با هدف افزایش بهره‌وری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی، خبر داد.

امان‌الله باطنی، رئیس مرکز پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی شهرداری اصفهان از اجرای طرح نوآورانه‌های اجتماعی خبر داد و اظهار کرد: این طرح شامل سلسله رویداد‌هایی با هدف افزایش بهره‌وری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی اجرا می‌شود و تلاش می‌کند ایده‌هایی برای استارتاپ‌های اجتماعی معرفی کند.


او افزود: طرح نوآورانه‌‎های اجتماعی به این منظور تهیه شده که کارایی اجتماعی را از طریق ورود به حوزه دانش‌‎بنیان افزایش دهد و قالب‌های جدیدی برای مواجهه با آسیب‌های اجتماعی طراحی و اجرا کند.


رئیس مرکز پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه اولین رویداد این طرح، ۲۷ بهمن با موضوع حاشیه‌نشینی و راهبرد توانمندسازی محلات کم‌برخوردار برگزار شد افزود: توانمندسازی محلات کم‌‎برخوردار در مدل جهانی دارای پنج عنصر دسترسی، آگاهی، مشارکت، کنترل و رفاه است و ذیل همین مدل، در این رویداد، پنج میز تخصصی با همین عناوین و با حضور متخصصان هر حوزه تشکیل دادیم.


باطنی گفت: طبق برآوردی که از وضع اکوسیستم کارآفرینی در ایران داشتیم، فقط ۲۲ درصد از استارتاپ‎‌های کشور، مسئله‌محور و مابقی استارتاپ‎‌های معطوف به خلق ثروت هستند. این در حالی است که در کشور ما، پنج ابرچالش منابع آبی و بحران زیست‌محیطی، بودجه، بیکاری و صندوق بازنشستگی وجود دارد، اما استارتاپ‎‌ها هیچ‎‌گاه به مسائل و بحران‌های اصلی نپرداخته‌اند.


او گفت: به همین دلیل، ما درپی استارتاپ مسئله‌‎محور هستیم تا بتوانیم با آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی مقابله کنیم، زیرا تا زمانی که رفع آسیب‌های اجتماعی به کسب‌وکار و پیشه افراد تبدیل نشود، با قوت باقی می‌ماند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.