سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دستگیری ۳۶۲ سارق مغازه در کشور

جانشین پلیس آگاهی فراجا گفت: ۳۶۲ سارق و ۲۳ مالخر دستگیر شدند.

سردار فرامرز گفت:‌ سرقت از مغازه به جهت داشتن برخی ویژگی‌ها و وجود اموال با ارزش و گران قیمت و سهولت در سرقت نسبت به دیگر سرقت‌های مشابه، همواره در کانون توجه سارقان بوده است.

وی افزود: عوامل مختلفی در گرایش و رویکرد سارقان به سرقت از مغازه دخالت دارند که از جمله تاثیرگذارترین آنها می‌توان به کم توجهی مالباختگان به نکات ایمنی مثل نصب دزدگیر و آژیر خطر و وجود نقص در درها و قفل درها، پایین بودن ضریب ایمنی، وجود خلاء‌های قانونی در برخورد با سرقت، پایین بودن هزینه ارتکاب جرم و ... اشاره کرد.

جانشین پلیس آگاهی فراجا گفت: همچنین بیش از ۵۰ درصد از سرقت‌های مغازه در مراکز استان ها و کلانشهرها اتفاق می‌افتد که معمولاً سرقت‌ها توسط سارقان حرفه‌ای و سابقه دار بومی و با اتخاذ شیوه و شگرد تخریب در و قفل در از طریق کانال کولر، کرکره کشی، سوراخ کردن سقف یا کف و ... صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به مرحله اول طرح مبارزه با سارقان مغازه که در اوایل بهمن ماه سال جاری اجرا شد، خاطرنشان کرد: این طرح به مدت سه روز در استان‌های سراسر کشور با محوریت پلیس آگاهی انجام شد که در این راستا ۳۶۲ سارق و ۲۳ مالخر دستگیر و همچنین ۵۲۰ فقره سرقت نیز کشف شد.

وی همچنین گفت: مغازه‌داران باید افرادی را به عنوان کارگر، شاگرد و نگهبان انتخاب کنند که مورد شناسایی و تایید اشخاص مطمئن بوده و برای اطمینان بیشتر چند تن از اقوام آنان را نیز شناسایی کنند.

برچسب ها: سرقت ، دستگیری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.