سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آبگیری سه میلیون و ۱۰۰ هزار مترمکعبی سازه‌های آبخیزداری اصفهان

در پی بارش‌های اخیر ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیزداری استان اصفهان ذخیره شد.

حسین یاری سرپرست معاونت آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان، میزان آبی را که در سازه‌های آبخیزداری استان در پی بارش‌های هفته گذشته ذخیره شده سه میلیون و ۱۰۰ هزار مترمکعب اعلام و اظهار کرد: ۴۰۰ هزار مترمکعب روان‌آب در سد‌های بتونی ۱ و ۲ بازیاب شهرستان خور و بیابانک و صد هزار مترمکعب آب در بند کنترل سیلاب جندق جمع آوری شد.


او ادامه داد: بند‌های خاکی روستای حاج الوان و بند‌های کنترل سیلاب حوضه چم آسمان و حاج الوان شهرستان لنجان با ۳۵۰ هزار مترمکعب آبگیری و بند پخش سیلاب موغار اردستان نیز با ۲۵۰ هزار مترمکعب آبگیری شده است.

سرپرست معاونت آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان با اشاره به اینکه در بند خاکی روستای لامرغ کُهروییه ۴۰۰ هزار مترمکعب روان آب مهار شده، افزود: بند خاکی تنگ چاییده هم۴۰۰ هزار مترمکعب و بند تغذیه مصنوعی باغ‌سرخ ۷۰۰ هزار مترمکعب آب ذخیره کرده اند.


یاری به سیلابی شدن رودخانه شور دهاقان و هدایت آن به سمت رودخانه زاینده‌رود هم اشاره کرد و گفت: بند تغذیه مصنوعی مبارکه و سازه‌های کنترل سیلاب شور در مجموع ۵۰۰ هزار مترمکعب سیلاب مهار کردند و اکنون نیز این سیلاب به مرور در حال جریان به سمت رودخانه زاینده رود است.
او تصریح کرد: در پی بارش‌های اخیر هیچ آسیبی به سازه‌های آبخیزداری وارد نشده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.