سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۲ برابری ترانزیت خروجی از مرز ریلی سرخس به آسیای مرکرزی

مدیر کل راه آهن خراسان گفت: ترانزیت خروجی از مرز ریلی سرخس به کشورهای آسیای مرکزی طی ۱۰ ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال حدود ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

مصطفی نصیری مدیر کل راه آهن خراسان گفت: در ۱۰ ماه سال قبل ترانزیت خروجی از مرز ریلی سرخس ۹۸ هزار تن بوده که امسال این رقم به ۱۹۰ هزار تن رسیده است.

وی  افزود: این افزایش بیشتر به خاطر ترانزیت ترکیبی صورت گرفته در مرز ریلی سرخس، به واسطه انتقال (ترانشیپمنت) کالا از کامیون به ناوگان ریلی کشورهای آسیای مرکزی بوده است.

مدیر کل راه آهن خراسان ادامه داد: برخی بارها از مبادی مرزی کشور که متصل به خطوط ریلی نبوده، با کامیون بارگیری شده و به سرخس انتقال یافته و بواسطه زیرساختهای مناسب حمل و نقلی و فراهم بودن امکان ترانشیپمنت کالا، بار مورد نظر با قطار به کشورهای آسیای مرکزی ترانزیت شده است.

نصیری بیان کرد: مقصد اصلی ترانزیت صادره از مرز سرخس به ترتیب کشورهای ازبکستان، قزاقستان و ترکمنستان بوده است.

وی به شکسته شدن رکورد حمل کالای ترانزینی از مرز سرخس طی سال قبل اشاره کرد و گفت: ۸۰ درصد ترانزیت کالا در این مرز ریلی بین المللی به ترانزیت ورودی گوگرد ترکمنستان اختصاص یافته بود که با توجه به کاهش جهانی قیمت گوگرد، در سال جاری با افت حمل ریلی این کالای عمده مواجه شدیم.

مدیر کل راه آهن خراسان گفت: در ۱۰ ماهه امسال ۹۰۰ هزار تن کالا از مرز ریلی سرخس ترانزیت شده که به دلیل کاهش حمل گوگرد، بیشتر از ۳۰ درصد در مقایسه با سال قبل کاهش نشان می دهد و این کاهش با وجود افزایش ۲ برابری ترانزیت خروجی به دست آمده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.