سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رفع خطر طغیان زاینده رود

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: احتمال وقوع سیلاب و طغیان رودخانه زاینده‌رود از بین رفت.

منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان درباره هشدار چند روز پیش درباره احتمال طغیان زاینده رود اظهار کرد: روز پنجشنبه شرکت آب منطقه‌ای اصفهان اعلام کرد که سیلابی از رودخانه شور به علاوه آب‌های بین حوضه‌ای که حاصل بارش‌های اخیر است درحال اضافه شدن به زاینده‌رود است.


او افزود: این اتفاق درحالی رخ داد که خروجی سد زاینده رود برای کشت دوم پاییزه کشاورزان شرق اصفهان افزایش یافته بود و این آب به جریان آن اضافه و موجب سه برابر شدن حجم رودخانه می‌شد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به شدت جریان این سیلاب بیان کرد: پیش بینی شده بود که احتمال وقوع سیل و خروج آب از دهانه‌ها و پیش‌روی آن به بوستان‌های حاشیه وجود دارد.


شیشه فروش با بیان اینکه با کار‌های فنی طوری برنامه‌ریزی شد که از شدت جریان آب در ابتدا کاسته شود توضیح داد: این جریان آب وارد زاینده‌رود شد و ظرف پنج تا شش ساعت بدون وارد کردن خسارت از شهر اصفهان عبور کرد.
او اضافه کرد: سیلاب وارد شده از رودخانه شور به زاینده‌رود پس از عبور در طول رودخانه به میزان اندکی به تالاب گاوخونی نیز رسید، اما این مقدار بسیار کم بود و کمتر از یک درصد تالاب را دربرگرفت.


مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان درباره مدت زمان بازگشایی زاینده‌رود برای آبیاری مزارع شرق اصفهان گفت: قرار است زاینده‌رود طبق برنامه از پیش اعلام شده بسته بعد از دوره ۱۰ روزه بسته شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.