سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمار ۹۰ درصدی با سوادی از ۶ سال به بالا

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: باید به سواد آموزی بزرگسالان توجه ویژه شود.

عبدی، رئیس سازمان نهضت سوادآموزی، از طرح فراملی رهیافت‌های نوین سوادآموزی در زیست بوم جدید و رویکرد‌های جدید در سواد آموزی رونمایی کرد تا تمام اقشار جامع همچون شرکت‌های دانش بنیان ایده‌های خود برای از بین کم سوادی و بی‌سوادی به این سازمان ارائه دهند.

علیرضا عبدی، رئیس سازمان نهضت سواد آموزی، گفت: ما در دوسال اخیر ویروس کرونا را تجربه کردیم به همین علت حدود ۲ میلیون بازمانده تحصیلی و حدود ۲میلیون نفر نیز بی سواد داریم.
وی با اشاره به این فراخوان گفت: آغاز جریان نهضت سواد آموزی است. او تصریح کرد: این نهضت در خاص‌ترین موقعیت زیستی خود ایستاده که باید علی الخصوص به سواد آموزی بزرگسالان توجه ویژه شود.

عبدی اظهار کرد: زیست جدی که در آن قرار داریم چه به لحاظ جمعیتی، چه به لحاظ رهیافت‌ها و فناوری‌های جدید، طبیعی است که نهضت سوادآموزی را با فضای جدیدی روبه‌رو می‌کند و اقتضا می‌کند روش‌هایی جدید به کمک نهضت بیاید تا بتواند به اهداف خود برسد. رئیس سازمان نهضت سواد اموزی گفت نهضت باید از مردم برای سواد اموزی بررگسالان استفاده کند.

او ادامه داد: ما عقیده داریم همه می‌توانند در این فراخوان شرکت کنند و اندیشه ایده طرح خود را برای سواد اموزی ارائه دهند. عبدی گفت: در سازمان فقط به ایرانی بودن توجه نمیکنیم و در عرصه‌های جهانی نیز امر سواد اموزی را فراهم می‌کنیم.

عبدی گفت: ۴۳ سال در ایران به امر سواد آموزی توجه شده و از ۴۸ درصد به ۹۷ درصد رسیده است. وی افزودبرای دریافت این داده‌ها درصدد هستیم تا سامانه‌ای را فراهم کرده و ایده‌ها را به محصول و راهکار تبدیل کنیم.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی مطرح کرد: امروزه پیدا کردن افراد کم سواد و بی سواد بسیار دشوار است و همین امر باعث فراخوان بین المللی شده اند.

او گفت: آمار با سوادی از ۶ سال به بالا ۹۰ درصد است.

وی اعلام کرد: باید مجموعه سواد‌ها همچون سواد عاطفه‌ای، سواد رسانه‌ای و سواد مالی را در پایه سواد به افراد آموزش دهیم. بسیاری از زندانی‌های مالی که در زندان هستند به دلیل بی‌سوادی مالی است.

ما به سواد آموزی دنیا نیز توجه می‌کنیم تا به افراد سواد جدید را آموزش دهیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.