سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح کرد:

قرآن را در راس همه برنامه‌های فرهنگی قرار دادیم 

اسماعیلی با حضور در سالن اجلاس سران گفت: در سراسر کشور کاروان قرآنی به راه افتاده و تلاش کردیم قرآن را در راس همه برنامه‌ها قرار دهیم. 

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان سخنران بعدی افتتاحیه سی و نهمین مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ضمن خوش‌آمدگویی به حضور کشور‌های اسلامی و مقامات کشوری و لشکری گفت: عید بزرگ مبعث از جهات مختلف به ویژه در دولت مردمی معنای مختلفی دارد. اگر بعثت را برانگیختن انسان کامل برای بسط عدل و ... بدانیم، این افتخار را داریم که با پیروزی انقلاب اسلامی جنس جدیدی از بعثت نبوی را تجربه کنیم. 

اسماعیلی ادامه داد: پیامبر عظیم الشان اسلام پیام نور و رهایی را آورد و بعد از آن امام راحل با افتخار به جد خود بعثت دیگری برای جهل زمان بود. امام راحل با پایه‌ریزی این بعثت دعوت‌کننده بعثت بود. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی از جنس بعثت بود، افزود: انقلاب اسلامی با پیام قرآن انسان را از جهل نجات داد و تقارن ایام بهمن با بعثت برای ما معنادار است. این انقلاب با پیام قرآن با جهانیان سخن می‌گوید. 

وی با اشاره به اینکه برگزاری سی و نهمین مسابقات بین‌المللی قرآن کریم نشان می‌دهد که این انقلاب با چه ماهیتی شروع شد و چگونه به راهش ادامه می‌دهد، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی با زنده نگه‌داشتن قرآن این راه را تداوم بخشید. 

اسماعیلی با بیان اینکه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان اوقاف و امور خیریه برای مطالبات رهبری جهاد بزرگی به راه افتاده است، افزود: امروز در سراسر کشور کاروان قرآنی به راه افتاده و تلاش کردیم قرآن را در راس همه برنامه‌ها نه عرض آن قرار دهیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۰۸ ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
عمل به قران مهمه،وگرنه اگرقرآن را در راس تمام امورفرهنگي قرارداديد ،كو خروجي ش؟چرا در جامعه اسلامي اين همه دزدي واختلاس ،بي عدالتيه، تبعيض؟
ناشناس
۰۱:۲۴ ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
روی تفسیر قران برای همه کار کنید