سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری اجلاس نظام مهندسی ساختمان کشور در میبد

بیست و پنجمین اجلاس هیئت عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور به میزبانی میبد برگزار شد.

هادی عباسی معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی سازمان نظام مهندسی ساختمان را یکی از بازو‌های اجرایی و فنی مهندسی کشور در بحث طراحی، اجرا و نظارت برای به ثمر رسیدن نهضت ملی مسکن توصیف کرد.

 معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در این اجلاس با بیان اینکه همکاری و همدلی خوبی بین وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان وجود دارد، گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان باید افق‌های بلند مدت‌تر و طرح‌های تحولی را در دستور کار خود قرار دهد.

او افزود: بیمه اختصاصی مهندسان باید تاسیس و ساختمان‌هایی که طراحی، اجرا و نظارت می‌کنند را از لحاظ کیفیت، بیمه کنند.

مهران فاطمی استاندار یزد با بیان اینکه جامعه ۷ هزار نفری مهندسان ساختمان مجرب، ظرفیت بزرگی برای چشم انداز توسعه استان است، گفت: این مهندسان پاک دست، حاذق و خوشنام و معتبر که سرمایه ارزشمند اجتماعی استان در سراسر کشور و نقاطی از جهانند با عملکرد بسیار خوب خود، سبب ساز ایجاد یک برند کاری در این حوزه شده اند.

مهران فاطمی هم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان را مجموعه‌ای فعال و پویا خواند و تصریح کرد: استان در زمینه ساخت و ساز‌های غیرمجاز وضعیت خوبی ندارد و باید به سمت ساخت و ساز‌های مقاوم، منطبق بر اصول فنی و با رعایت الگوی ایرانی و اسلامی و سبک معماری یزدی برویم.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور نیز هدف از برگزاری این اجلاس را تمرکز بر ارتقای کیفیت ساخت و ساز عنوان کرد و اظهار داشت: ۵۰ درصد هزینه‌های مردم صرف تامین مسکن می‌شود. وظیفه ما هم اینست که مسکنی ایمن برای آرامش خانواده‌ها تهیه کنیم.

حمزه شکیب اصلاح تعرفه و حق الزحمه مهندسان را از دولت خواستار شد و گفت: همگان باید کمک کنند تا مهندسان، دانش خود را در ساختمان پیاده کرده و شهرداری نیز به گزارش‌های تخلف توجه داشته باشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.