سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۹۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی در لرستان تامین شد

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت:طی یکسال گذشته بیش از ۹۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی مورد نیاز مراکز درمانی استان با ارز دولتی خریداری و تامین شده است.

دکتر "علی فرهادی"معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیان کرد:مهمترین تجهیزات پزشکی که در یکسال گذشته به استان وارد شده است سی تی اسکن، رادیولوژی، تخت‌های بستری، ام آر ای، الکترو شوک و بیش از ۴۰ قلم تجهیزات مختلف و اغلب رایگان یا با ارز دولتی بوده است.

او با اشاره به اینکه برخی طرح‌های عمرانی دانشگاه چند سال متوقف بود و اکنون فعال شده است عنوان کرد: طی یکسال گذشته ۳۲ طرح به مساحت ۱۶ هزار و ۱۳۰ مترمربع و اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان بهره برداری شده است و تا پایان امسال نیز ۱۱ طرح با مساحت هشت هزار و ۸۶۵ متر مربع و با اعتبار ۷۰ میلیارد تومان بهره برداری می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: ۱۰۶ طرح بهداشتی با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان برای این استان نهایی شده که سهم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۵۰ درصد و مابقی اعتبارات استانی و اختصاصی است.

فرهادی با بیان اینکه با تکمیل طرح‌های در حال اجرا نیاز مراکز بهداشتی لرستان برطرف خواهد شد بیان کرد: تمام طرح‌های نیمه تمام تکمیل و مراکز بهداشتی در دورترین نقاط استان راه اندازی می‌شود که حدود ۷۰ میلیارد تومان در این راستا به استان تزریق شده است.

او ادامه داد:بهره برداری سه طرح بیمارستانی لرستان یکهزار تخت به ظرفیت استان اضافه می‌کند.

فرهادی با بیان اینکه ۱۰۰ میلیارد تومان میلیارد تومان امسال در راستای تکمیل سه طرح بیمارستانی خرم آباد، دورود و کوهدشت تخصیص یافته است ادامه داد: این اعتبارات در قالب مصوبات سفر رییس جمهور طی ۲ مرحله، تخصیص یافته که با تزریق این اعتبارات عملیات اجرایی طرح‌ها شتاب خوبی گرفته است.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.