سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وجود ظرفیت‌های بی بدیل و تاریخی در استان کرمانشاه

استاندار کرمانشاه با اشاره به وجود ظرفیت‌های بی بدیل و تاریخی در استان گفت : طرح‌های توسعه گردشگری باید نمایان گر ظرفیت‌های کرمانشاه و همچنین معرف سرمایه تمدنی آن باشد.

محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه در جلسه پیگیری اجرای طرح‌های مهم گردشگری استان با حضور جمعی از سرمایه گذاران بخش خصوصی و مدیران استان، گفت : یکی از اولویت‌های قطعی و مهم استان توسعه گردشگری و استفاده از فرصت‌های موجود به منظور رونق اقتصادی کرمانشاه است.

وی با بیان اینکه پرداختن به بحث گردشگری استان بر اساس ذوق و سلیقه نیست بلکه یک ضرورت برای کرمانشاه با توجه به مزیت‌های موجود است، ادامه داد: کرمانشاه دارای یک سرمایه خدادادی در بخش گردشگری و میراث فرهنگی است و باید به توسعه این بخش‌ها توجه ویژه داشته باشیم.

مقام عالی استان با تاکید بر توجه به انواع گردشگری از جمله گردشگری ورزشی و وجود مزیت‌های سلحشوری و مقاومت از جمله "نماد مقاومت زنان ایرانی" یعنی خانم فرنگیس حیدرپور، اظهار داشت: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری، کرمانشاه "سینه ستبر و چهره زیبای ایران اسلامی" است که ما می‌توانیم بزرگترین جام‌های ورزشی را به عنوان موضوعات مختلف در راستای مقاومت و پایداری برگزار کنیم.

استاندار کرمانشاه با اشاره به ضرورت برنامه ریزی مناسب برای گرامیداشت "پنجم مردادماه روز ملی کرمانشاه" تصریح کرد: باید برای این روز مهم انواع ظرفیت‌های توسعه گردشگری در استان فعال و بیش از پیش با اجرای برنامه‌های متنوع به آن توجه شود.

نماینده عالی دولت در استان به برنامه‌های ارائه شده در زمینه گردشگری استان اشاره و تصریح کرد: تمامی این برنامه‌ها در ابعاد مختلف فرصت‌های خوبی برای توسعه گردشگری هستند، اما این کار‌ها باید بر اساس ظرفیت‌های تمدنی استان اجرایی شوند و دستگاه‌ها موظف هستند که نسبت به اجرای زیرساخت‌ها برای کمک به بخش گردشگری تلاش خود را بکار گیرند.

وی از برگزاری نشست با وزاری راه و شهرسازی و نیرو در هفته آینده به منظور کمک به توسعه زیرساخت‌ها در استان و اجرای طرح‌های گردشگری در استان خبر داد.

صحرایی با بیان اینکه برای توسعه بخش گردشگری و اجرای طرح‌های گردشگر محور باید به مولفه‌های در نظر گرفته شده برسیم، گفت: برای توسعه این بخش باید همه ظرفیت‌ها و امکانات با رویکرد نگاه به ظرفیت‌های تمدنی استان بکار گرفته شوند.

استاندار کرمانشاه با اشاره به وجود ظرفیت‌های بی بدیل و تاریخی در استان گفت: توسعه ظرفیت‌هایی مانند بیستون، طاق بستان و منطقه گردشگری اورامانات نیازمند تدوین نقشه راه و نظام جامع گردشگری است.

وی یادآور شد: کرمانشاه، دارای یک تمدن غنی است و هر طرحی که در زمینه گردشگری اجرایی می‌شود باید بر اساس این ظرفیت و مزیت مهم استان باشد.

مقام عالی استان گفت: وقتی می‌گوییم کرمانشاه "سرمایه تمدنی" یعنی اینکه هر پروژه و طرح باید یک اتصال کاملی به این موضوع داشته باشد بنابراین ضرورت دارد که مزیت‌های تاریخی استان را بشناسیم.

وی تاکید کرد: طرح‌های توسعه گردشگری باید نمایان گر کرمانشاه و معرف سرمایه تمدنی آن باشد.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر پرهیز از اجرای کار‌های بدون هدف در طرح‌های گردشگری خاطرنشان ساخت: طرح‌ها باید بر اساس یک طرح جامع، ظرفیت‌های موجود و بومی استان که خیلی می‌تواند برای گردشگر جذابیت داشته باشد، اجرایی گردد .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.