سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح تشدید نظارت بر ترازو‌های مراکز صنفی در اردبیل

مدیر کل استاندارد استان اردبیل از اجرای طرح تشدید نظارت بر ترازو‌های مراکز صنفی استان با توجه به روز‌های پایانی سال خبر داد.

هاشم علایی گفت: با نزدیک شدن به روز‌های پایانی سال جاری و افزایش مبادلات در بازار و در راستای حمایت از حقوق شهروندی و همچنین حفظ حقوق اصناف، نظارت مضاعف بر صحت عملکرد کلیه وسائل توزین و سنجش مورد استفاده در دادوستد عمومی در اولویت کاری این اداره کل قرار دارد.

مدیر کل استاندارد استان اردبیل در جلسه کمیته فنی اداره کل استاندارد استان افزود: اداره کل استاندارد استان در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مبنی بر برون سپاری وظایف تصدی گری، انجام بازرسی و آزمون دوره‌ای وسایل سنجش را به شرکت‌های حقوقی تائید صلاحیت شده واگذار کرده و بطور مستمر بر فعالیت‌های شرکت‌های مزبور نظارت دارد.

علایی ضمن اشاره به اولویت نظارت بر مراکز و فروشگاه‌هایی که مشتریان بیشتری دارند گفت: میزان تعرفه ابلاغ شده از سوی سازمان ملی استاندارد ایران (با هماهنگی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان وزارت صمت) برای انجام بازرسی و آزمون دوره‌ای ترازو‌ها معادل نیم ساعت کار کارشناسی مورد تائید یعنی مبلغ ۶۹ هزارو ۹۵۰ تومان تعیین گردیده است که با در نظر گرفتن شرایط استان و حمایت از اصناف مبلغ مزبور طبق مصوبات کمیته راهبری اوزان و مقیاس‌های اداره کل متشکل از نمایندگان استانداری و سازمان صمت و اتاق اصناف تعرفه مزبور معادل ۲۲ هزار تومان در یک سال مصوب شده است.

در ضمن به اطلاع همشهریان محترم می‌رساند این اداره کل آمادگی خود را جهت دریافت و بررسی هرگونه انتقادات و پیشنهادات مربوط از طریق شماره تلفن گویا ۱۵۱۷ و شماره تماس‌های ۸-۳۳۷۴۱۱۵۶ اعلام می‌دارد.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.