سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تماشای چغازنبیل فعلا ممنوع است

مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل از تعطیلی ۲ روزه این محوطه باستانی در روز‌های پنج‌شنبه و جمعه به‌دلیل خیس بودن این سایت و شرایط جوی و جلوگیری از آسیب رسیدن به بنا و گردشگران خبر داد.

عاطفه رشنویی گفت: با توجه به حجم بارندگی و ضرورت حفاظت و صیانت از مجموعه میراث جهانی چغازنبیل، بازدید از این مجموعه در روز‌های پنج‌شنبه و جمعه (۲۷ تا ۲۸ بهمن ۱۴۰۱) هفته جاری ممنوع است.

او می‌گوید: به اطلاع علاقه‌مندان و گردشگران که برای این تاریخ برنامه‌ریزی کرده بودند می‌رسانیم که در برنامه‌ریزی‌های خود تجدید نظر کرده و در زمان مناسب‌تری برای بازدید این اثرتاریخی مراجعه کنند.

مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل گفت: اولین وظیفه ما، حفاظت از سایت و رعایت قوانین و قواعد نگهداری از آن است، از عموم گردشگران درخواست می‌شود که در راستای حفظ این میراث غنی فرهنگی که متعلق به خود آن‎ها است، با عوامل پایگاه همکاری لازم را داشته باشند و تا عادی شرایط جوی از مراجعه به سایت چغازنبیل خودداری کنند.

به گفته او هنگامی که زمین خیس است و ۲ روز پیاپی باران باریده به طور قطع نمی ‎توانیم اجازه بازدید از عرصه را بدهیم و تقاضا داریم در این زمینه گردشگران عزیز نیز با ما همکاری کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.