سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ماجرای ترک در پل شهید سلیمانی اصفهان چه بود؟

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان گفت: تصاویری که از پل شهید سلیمانی منتشر شده مربوط به درز‌های انبساط است.

طی روز‌های اخیر فیلمی با عنوان ترک در عرشه پل تقاطع غیرهمسطح شهید سلیمانی اصفهان منتشر شده که اصغر کشاورز راد معاون عمران شهری شهرداری اصفهان درباره آن اظهار کرد: تقاطع غیرهمسطح شهید سلیمانی در طول، دارای چهار درز انبساط (دو درز در ابتدا و انتها و دو درز در طول پل) است.


او افزود: این درز‌های انبساط با توجه به تغییرمکان‌های طبیعی ناشی از اختلاف دمای بین فصل سرد و گرم سال، همچنین سایر تغییرمکان‌های پیش‌بینی شدۀ پل در نظر گرفته شده و برای پل ضروری است.
معاون عمرانی شهرداری اصفهان با بیان اینکه این فاصله توسط درز‌های انبساط الاستومری مخصوص پوشش داده می‌شود، گفت: بهترین زمان برای نصب درز‌های انبساط لاستیکی، به دلیل مدت زمان لازم برای برگشتن خیز‌های منفی ایجاد شده در پل، همچنین ایجاد نشست‌های احتمالی، حدود یک سال پس از بهره‌برداری از پل و در فصل سرد سال است.

کشاورزراد با ذکر این نکته که برای همخوانی تراز درز انبساط با پروفیل آسفالت نهایی پل بهتر است درز‌ها پس از اجرای لایه آسفالت نهایی یا همزمان با آن نصب شوند ادامه داد: با توجه به فاصله زمانی مناسب نسبت به بهره‌برداری هچنین شرایط دمایی اصفهان، شرایط اجرای درز‌های انبساط کاملا مساعد است.
او افزود: ترافیک روی پل به صورت موقت متوقف شده تا پس از اجرای آسفالت نهایی و درز‌های الاستومری همتراز آسفالت، پل به روی خودرو‌ها بازگشایی شود.


معاون عمران شهری شهرداری اصفهان یادآور شد: تصاویری که از پل گرفته شده مربوط به همین درز‌های انبساط می‌باشد و فاصلۀ بین دو قسمت عرشه همان درز انبساط پیش‌بینی شده برای پل می‌باشد.

منبع: فارس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.