سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فراخوان سومین جشنواره کالا‌های فرهنگی (خه لات) کردستان

فراخوان سومین جشنواره کالا‌های فرهنگی استان کردستان (خه لات) ازسری برنامه‌های هشتمین دوره جشنواره فیروزه با سه رویکرد منتشر شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: سومین جشنواره کالا‌های فرهنگی استان کردستان (خه لات) از سری برنامه‌های هشتمین دوره جشنواره فیروزه با سه رویکرد ایده‌های استارتاپی، کسب و کار‌های نوپا و کسب و کار‌های تجاری شده و فعال همزمان با سراسر کشور در استان کردستان نیز برگزار می‌شود.

علی اصغر دریایی افزود: هدف از برگزاری جشنواره فیروزه (خه لات) ترویج، تولید و مصرف کالا‌ها و محصولات فرهنگی ایرانی، تشویق تولیدکنندگان به تولید کالا‌های فرهنگی، ترویج و توسعه فرهنگ کارآفرینی، رونق بازار مصرف کالا‌های فرهنگی و پشتیبانی و حمایت از محصولات فرهنگی تولید شده در استان‌ها و مطرح کردن آن در سطح ملی و بین المللی است.

او اضافه کرد: شرایط آثار ارسالی علاوه برداشتن عنوان نماد فرهنگی منطقه، دارای کارکرد‌های آموزشی، سرگرمی و ورزشی باشد، همچنین بعنوان سفیر فرهنگ و ارزش‌های بومی و ملی در آن موجود و در داخل و خارج ایران رسالت انتقال پیام‌های درست از هر منطقه و ارزش‌های مستتر در آن را داشته باشد.

دریایی در خصوص دیگر شرایط آثار ارسالی خاطر نشان کرد: ایده‌های فرهنگی استارتاپی، کسب و کار‌های فرهنگی نوپا و کسب و کار‌های فرهنگی تجاری شده و فعال در حوزه‌های مختلف از جمله اسباب بازی و عروسک اقوام ایرانی، نوشت افزار ایرانی اسلامی، هدایای فرهنگی با توجه به خرده فرهنگ‌های اقوام ایرانی دسته بندی می‌شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به قالب و موضوعات جشنواره تصریح کرد: قالب‌ها و موضوعات جشنواره علاوه بر اسباب بازی، شامل عروسک و نوشت افزار، هدایای فرهنگی نیز جزو این دوره جشنواره می‌باشد.

او نحوه شرکت در جشنواره را اینچنین توضیح داد: برگزاری جشنواره حمایت از کالا‌ها و محصولات فرهنگی استان‌ها به صورت مجازی از طریق زیر ساخت الکترونیکی https://jayezehfiroozeh.farhang.gov.ir که دبیرخانه جشنواره کالا‌های فرهنگی مستقر در اداره کل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی طراحی نموده است، انجام خواهد شد.

گفتنی است برندگان در این جشنواره علاوه بر دریافت هدیه نقدی و لوح جشنواره از خدمات صندوق بیمه هنرمندان نیز برخوردار خواهند شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.