سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خالی بودن ۵۲ درصد ظرفیت ۱۲ سد در دست بهره‌برداری

مدیرعامل آب منطقه‌ای کرمانشاه گفت: با وجود بارش‌های سال آبی جاری، ۵۲ درصد ظرفیت ۱۲ سد در دست بهره‌برداری استان خالی است.

محمودرضا شهلایی مدیرعامل آب منطقه‌ای کرمانشاه گفت: از ابتدای این ماه تا ۲۳ بهمن ماه ۷۰ میلی‌متر بارش گزارش شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷.۴ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه سال آبی گذشته یکی از سال‌های بسیار کم‌سابقه از نظر عدم بارندگی بود و ۱۸۵ میلی‌متر کمبود بارش گزارش شد عنوان کرد: بارش‌های امسال نسبت به بلندمدت ۲۳ درصد کاهش داشته است و امید داریم تا پایان سال آبی این بارش‌ها جبران شود.

شهلایی با اشاره به اینکه آثار خشکسالی‌های سال‌های اخیر در منابع آبی جاری بسیار نمایان بوده است گفت: این خشکسالی‌ها دبی رودخانه‌ها را ۷۷ درصد و منابع آب زیرزمینی را ۵۵ درصد کاهش داد.

وی با بیان اینکه ۱۲ سد در استان آبگیری شده است افزود: مجموع حجم ذخیره این سد‌ها یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون مترمکعب است و اکنون ۴۸ درصد این ظرفیت معادل ۶۵۰ میلیون مترمکعب پر شده است که البته نگرانی از بابت تأمین آب شرب ایجاد نمی‌کند.

شهلایی با اشاره به اینکه یکی از منابع تأمین آب شرب بلندمدت شهر کرمانشاه سد گاوشان با ظرفیت دو مترمکعب بر ثانیه است عنوان کرد: ۱۵۰ حلقه چاه، قنات روزان و سراب قنبر و طاقبستان از دیگر منابع تأمین آب شرب کرمانشاه هستند .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.