سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکید لاوروف بر شکست آمریکا در جنگ ترکیبی علیه روسیه

سرگئی لاوروف وزیرامورخارجه روسیه گفت: آمریکا و متحدانش در جنگ ترکیبی گسترده علیه ما شکست خورده‌اند.

سرگئی لاوروف در جلسه علنی شورای فدراسیون روسیه به سیل عظیم کمک‌های نظامی و مالی آمریکا و غرب به اوکراین اشاره و اعلام کرد غربی‌ها همزمان با این کمک‌های سنگین، از ملی‌گرایان تندرو استفاده ابزاری می‌کنند تا به روسیه ضربه بزنند. اما آمریکا و متحدانش در این جنگ ترکیبی گسترده علیه روسیه شکست خورده‌اند.

وزیر امورخارجه روسیه، هدف از جنگ ترکیبی آمریکا و غرب علیه روسیه را محاصره همه‌جانبه و تبدیل روسیه به کشوری منزوی عنوان کرد و گفت: آن‌ها باید بفهمند که تلاش برای انزوای روسیه شکست خورده است و دشمنان مجبور به اعتراف به آن هستند. لاوروف اتهامات فرانسه مبنی بر نقش بی‌ثبات کننده روسیه در آفریقا را رد کرد و اینگونه اظهارات را ناشی از یک «درد مزمن روانی» در سیاستمداران غربی خواند.

لاوروف با بیان اینکه روسیه در توسعه همکاری‌ها و کمک‌های بشردوستانه در جهان بیشترین سهم را دارد، گفت: روسیه از توسعه روابط با کشور‌های دوست دریغ نمی‌کند.

لاوروف همچنین از نشست قریب‌الوقوع شورای امنیت سازمان ملل درباره انفجار خطوط لوله نورداستریم یک و دو خبر داد و گفت: اسناد جدید و غیرقابل انکار از نقش مستقیم آمریکا در این اقدام تروریستی حکایت دارد. او به رفتار سازمان‌های حقوقی بین الملل در قبال فدراسیون روسیه اشاره کرد و افزود: هم اکنون در حال انجام بازنگری اساسی در مورد تمام تعهدات خود در قبال سازمان‌های بین المللی هستیم.

وزیر خارجه روسیه همچنین تاکید کرد: روسیه بازپرداخت بدهی به سازمان‌هایی که منافع کشور ما را نقض می‌کنند، به تاخیر خواهد انداخت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۶:۰۹ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
چه جالب روسه هم جنگ ترکیبی داره