سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ذخیره ۳ هزار و ۸۰۰ تن گوشت مرغ مورد نیاز شب عید در خراسان رضوی

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی مشهد گفت: گوشت مرغ مورد نیاز بازار شب عید ۳۸۰۰ تن گوشت مرغ در سردخانه‌های استان ذخیره سازی شده‌ است.

محمد میری دیسفانی معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی مشهد گفت: در ماه‌های دی و بهمن امسال ماهیانه حدود ۷ میلیون قطعه جوجه ریزی در کل خراسان رضوی انجام شده که گوشت حاصله حدودا ۴۵ روز بعد از زمان جوجه ریزی وارد بازار مصرف می‌شود.

او افزود: در شرایط عادی و با جوجه ریزی بالای ۶ میلیون قطعه در ماه، تمامی نیاز بازار به گوشت گرم مرغ تامین می‌شود با این حال برای تامین گوشت مرغ مورد نیاز بازار شب عید و روز‌های پایانی سال مقدار ۳۸۰۰ تن گوشت مرغ توسط اداره کل پشتیبانی امور دام استان تهیه و در سردخانه‌های استان ذخیره سازی شده تا در مواقع لزوم برای عرضه جهت تنظیم بازار مصرف مورد استفاده قرار گیرد.

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی مشهد ادامه داد: ضمن اینکه در حال حاضر در راستای حمایت از تولیدکنندگان مرغ گوشتی خرید مرغ توسط شرکت پشتیبانی اموردام استان در حال انجام می‌باشد.

میری دیسفانی بیان کرد: همچنین در این حوزه تدابیری اندیشیده شده تا در صورت لزوم از توان تشکل‌ها و بخش خصوصی نیز بهره گرفته، لذا در این راستا مجوز انجماد و ذخیره سازی گوشت مرغ برای این واحد‌ها صادر شده تا در صورت نیاز و کمبود احتمالی بتواند مورد استفاده قرار گیرند.

او تصریح کرد: خوشبختانه برای تامین گوشت مرغ مورد نیاز در ایام پایانی سالی مشکلی نداریم و در این خصوص نگرانی وجود ندارد.

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی مشهد تاکید کرد: برآورد مقدار گوشت گرم روزانه مورد نیاز شهرستان مشهد در روز‌های پایانی سال حدودا ۳۵۰ تا ۴۰۰ تن می‌باشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.