سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشکیل کمیته علمی پیشگیری از بیماری تب برفکی در دامپزشکی قزوین

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان قزوین گفت: رعایت ضوابط بهداشتی- قرنطینه‌ای نقش بسزایی در پیشگیری از وقوع و کنترل شیوع بیماری بر عهده دارد.

دکتر امیر جوادی معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان قزوین بر ضرورت رعایت ضوابط امنیت زیستی در روستا‌ها و دامداری‌ها تاکید کرد و گفت: بیماری تب برفکی یک بیماری ویروسی واگیر دار و مرزگذر است که در صورت عدم رعایت اصول بهداشتی، با توجه به توانایی ویروس در گسترش سریع بیماری خسارات اقتصادی سنگینی را به دامداران وارد خواهد کرد.

دکتر جوادی بر ضرورت کنترل بهداشتی تردد دامداران و سایر کارکنان دامداری‌ها به مناطق آلوده به بیماری تاکید کرد و افزود: هر گونه نقل و انتقال غیر مجاز دام می‌تواند موجب انتقال بیماری از مناطق آلوده به مناطق پاک شود.

وی اضافه کرد:همچنین مراکز جمع آوری شیر و میادین دام به عنوان نقاط پرخطر می‌بایست تحت کنترل بهداشتی و رعایت الزامات امنیت زیستی باشند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان قزوین همچنین از اقدامات اولیه در دامپزشکی برای تشکیل تیم واکنش سریع برای مقابله با بیماری تب برفکی خبر داد و تصریح کرد: در صورت شناسایی به موقع کانون بیماری و اجرای برنامه‌های بهداشتی، قرنطینه‌ای تا حد زیادی می‌توان کانون بیماری را در منطقه کنترل کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.