سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری همایش ملی تقریب مذاهب و تمدن سازی نوین اسلامی در گام دوم انقلاب در مرکز گلستان

همایش ملی تقریب مذاهب و تمدن سازی نوین اسلامی در گام دوم انقلاب در مرکز گلستان برگزار شد.

همایش ملی تقریب مذاهب و تمدن سازی نوین اسلامی در گام دوم انقلاب، ذیل دومین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی (شمال کشور) بعدازظهر امروز سه شنبه ۲۵ بهمن در گلستان و به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان برگزار شد.

آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده، ولی فقیه در گلستان در این همایش گفت: دشمن به دنبال تفرقه افکنی است و تقریب مذاهب و وحدت اسلامی، راهبردی است که توطئه‌ها را خنثی می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین حمید شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی نیز بر همکاری، هم افزایی و بسیج مقاومتی دولت‌ها و اُمت‌های اسلامی تاکید کرد.

علی محمد زنگانه، استاندار گلستان نیز با تاکید بر اینکه تمدن نوین اسلامی، جز با اتحاد اهل تسنن و تشیع امکان‌پذیر نیست، افزود: همه باید برای آن تلاش و همکاری کنند.

سردار علی ملک شاهکوهی، فرمانده سپاه نینوا گلستان هم در این همایش گفت: علمای اهل تسنن و تشیع در استان، عامل اصلی بصیرت مردم و به‌خصوص جوانان در کناره‌گیری از صف اغتشاشات اخیر و ناکام‌گذاشتن توطئه دشمنان بودند.

از مجموع ۱۰۳ مقاله ارسال شده به دبیرخانه، ۷۱ مقاله برگزیده و در این همایش ارائه و همچنین از سه کتاب و یک لوح فشرده از چکیده مقالات همایش رونمایی شد.

فردا چهارشنبه نیز دومین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی (شمال کشور) با حضور ۶۰۰ میهمان از اندیشمندان و علمای اهل سنت و اهل تشیع از ایران و کشور‌های روسیه، ترکمنستان، ازبکستان، قزاقستان و قرقیزستان به میزبانی گلستان برگزار می‌شود.

مقرر است در این اجلاس ۲۰ سخنرانی ارائه و از ۱۲ اثر تحقیقی در حوزه تقریب مذاهب رونمایی شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.