سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهادت دو جوان فلسطینی در کرانه باختری

دو جوان فلسطینی توسط نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.

دو فلسطینی امروز سه‌شنبه توسط نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند که یکی از آنها در اردوگاه الفارعه در جنوب طوباس در کرانه باختری رود اردن که سحرگاه ارتش اشغالگر به آنها یورش برد، بود.

به گزارش الجزیره، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که این پسر به نام محمود ماجد (۱۷ ساله) اهل اردوگاه الفارعه در جنوب طوباس در شمال کرانه باختری اشغالی بر اثر جراحات وارده بر اثر شلیک مستقیم گلوله به سر از ساعاتی پیش در جریان هجوم نیروهای اشغالگر جان خود را از دست داد.

نیروهای اشغالگر سحرگاه امروز سه شنبه به اردوگاه الفارعه یورش بردند و در میان شلیک شدید گلوله های جنگی، گاز اشک آور و بمب های صوتی به سمت شهروندان، به تعدادی از منازل به بهانه جستجوی افراد تحت تعقیب یورش بردند. 

شهروندان فلسطینی گزارش دادند که نیروهای نظامی ارتش اشغالگر وارد اردوگاه شده و به سوی معترضان فلسطینی که قصد رویارویی با آنها را داشتند، آتش گشودند.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که با درگذشت محمود ماجد، تعداد شهدای کرانه باختری از ابتدای امسال به ۴۹ نفر از جمله ۱۱ کودک افزایش یافته است.

باشگاه اسرای فلسطین نیز به نوبه خود اعلام کرد که نیرو‌های اشغالگر شب گذشته و سحرگاه امروز ۹ فلسطینی را در مناطق مختلف کرانه باختری بازداشت کردند.

در الخلیل نیز، وزارت بهداشت از مرگ یک جوان ۲۵ ساله به نام هارون یوسف ابوعرام طی ظهر امروز سه شنبه بر اثر مجروحیت چندی پیش بر اثر اصابت گلوله نیرو‌های اشغالگر خبر داد.

اشغالگران از سال گذشته با حملات مکرر شهر جنین و اردوگاه آن را هدف قرار داده اند و این مسئله را با حضور افراد مسلح فلسطینی که قصد انجام عملیات علیه اهداف اسرائیلی را دارند، توجیه می‌کنند.

کرانه باختری نیز هر روز شاهد حملات و هجوم نیرو‌های اشغالگر به روستا‌ها و شهر‌هاست که با دستگیری و شلیک گلوله‌های جنگی و لاستیکی و بمب‌های گازی به سوی فلسطینی‌ها همراه است.

همچنین در درگیری با نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه جبل المکبر شهر اشغالی قدس ۳۰ فلسطینی از جمله تصویربردار شبکه الجزیره بر اثر گلوله‌های ساچمه ای  زخمی شدند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.