سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ممنوعیت بکارگیری اتباع افغانی غیرمجاز بعنوان نیروی کار در کرمانشاه

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمانشاه بکارگیری اتباع افغانی غیرمجاز بعنوان نیروی کار را در کرمانشاه ممنوع اعلام کرد.

حمزه سلیمانی مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمانشاه با اشاره به افزایش ورود اتباع افغانی به کرمانشاه در این زمان از سال، گفت : هرساله از اواخر سال به دلیل شروع فعالیت‌های کشاورزی در کرمانشاه شاهد افزایش ورود اتباع و مهاجرین افغانی به استان هستیم.

وی ادامه داد: عمده این افراد معمولا در روستا‌های بخش مرکزی شهرستان کرمانشاه و یا شهرستان‌های اطراف آن در مزارع و گلخانه‌ها مشغول به‌کار می‌شوند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمانشاه با تاکید براینکه بکارگیری اتباع افغانی غیرمجاز در کرمانشاه ممنوع است، اعلام کرد: باتوجه به بالا بودن آمار بیکاری در استان، این اقدام در راستای حمایت از اشتغال در استان صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه با کارفرمایان، پیمانکاران و کشاورزانی که از اتباع غیرمجاز استفاده کنند برخورد قانونی خواهد شد، افزود: در صورتی که کارفرمایی در استان نسبت به بکارگیری اتباع افغانی غیرمجاز اقدام کند، پس از شناسایی و دستگیری به دستگاه قضایی تحویل داده می‌شود تا برخورد قانونی صورت گیرد و مشمول جریمه شوند.

سلیمانی اضافه کرد: درصورتی که اتباع افغانی غیرمجاز در استان شناسایی شوند نیز دستگیر شده و به اردوگاهی در یکی از استان‌ها منتقل شده تا از آنجا به کشورشان منتقل شوند.

وی از تشکیل یک تیم گشت مشترک با حضور دستگاه‌های ذیربط برای شناسایی اتباع افغانی غیرمجاز بکار گرفته شده در مزارع، گلخانه‌ها و کارخانجات استان خبر داد و گفت: علاوه بر این‌ها از ظرفیت دهیاران و شورا‌های اسلامی روستا‌ها هم استفاده خواهیم کرد.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمانشاه تصریح کرد: طی روز‌های گذشته تعدادی از اتباع افعانی که به صورت غیرقانونی در استان بکارگیری شده بودند، شناسایی و دستگیر شده تا به خارج از استان منتقل شوند.

وی با تاکید براینکه در حال حاضر تعدادی زیادی اتباع خارجی در استان کرمانشاه زندگی می‌کنند، افزود: این افراد از خدماتی همچون آموزش و تحصیل، بهداشت و ... استفاده می‌کنند، اما ورود و بکارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز در استان ممنوع است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
عمار .
۱۵:۱۶ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
به نام خداوند جان و خرد : توی شهر شیراز و استان فارس بی رویه مثل مور ملخ افغانستانی غیر مجوز دار ورود کردند و دارن کار می کنند در تمامی پروژه‌ای صنعتی و ساختمانی باغداری کشاورزی مصالح ساختمانی سازی و نگهبانی و کسیم به کسی نیست واقعا جمعیتشان در شهر شیراز از شیرازی ها بیشتر شده و کار گیر کارگران و استاد کاران شیرازی نمی آید به فقر فلاکت خورده اند باید مدیریت و رسیدگی و کنترل جمعیت شوند و به کشورشان افغانستان بازگردانده شوند . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر و عمل خردمندانه عادلانه خداپسندانه