سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری کارگاه آموزشی منطقه‌ای پیشگیری از اعتیاد

کارگاه آموزشی منطقه‌ای پیشگیری از اعتیاد به همت مرکز مشاوره دانشگاه علم و فناوری مازندران برگزار شد.

علی شیرازی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران گفت: کارگاه آموزشی منطقه‌ای "پیشگیری از اعتیاد " با محوریت کاهش خطر مصرف مواد مخدر، جهت توانمندسازی و آموزش اعضای کانون همیاران سلامت روان به همت مرکز مشاوره دانشگاه علم و فناوری مازندران برگزار شد.

او با بیان اینکه اعتیاد از جمله پنج آسیب اجتماعی است که رهبر انقلاب نیز دستور چاره اندیشی درباره پیشگیری آن را داده اند، افزود: آسیب‌هایی، چون اعتیاد، موجب تنش در هر جامعه‌ای می‌شود و از این رو مسئولان و دستگاه‌های ذیربط باید برای پیشگیری و ریشه کنی آن تلاش مضاعف کنند.

شیرازی با اشاره به اینکه برای داشتن جامعه سالم باید انسان‌های سالم تربیت و پروش دهیم، گفت: همه جوامع به نوعی با مشکلات، چالش‌ها و آسیب‌های اجتماعی مختلفی روبرو هستند و کشور ما نیز از آن‌ها مستثنی نیست و از این رو می‌بایستی با تدوین برنامه‌های دقیق، صحیح و کلان به حل این مشکلات شتافت.

او افزود: در سال‌های اخیر به دلیل عدم آگاهی و آشنایی لازم خانواده‌ها با سواد عاطفی و ارتباطی موجب گرایش افراد به برخی از آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد شده است.

شیرازی، نقش دانشگاه‌ها و به ویژه نخبگان جامعه را برای کاهش و پیشگیری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی تعیین کننده بیان کرد و گفت: با برپایی چنین کارگاه‌های آموزشی، نشست‌ها و همایش‌هایی می‌توان در حل و پیشگیری آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه کارساز شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.