سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توضیح رییس اتاق بازرگانی اهواز در خصوص کشتی‌های معطل‌مانده در لنگرگاه بندرامام

رییس اتاق بازرگانی اهواز گفت: مهمترین دلیل معطلی کشتی‌های حامل کالای اساسی در لنگرگاه بندر امام خمینی (ره) به مشکلات اسنادی و تخصیص ارز مربوط می‌شود.

شهلا عموری رییس اتاق بازرگانی اهواز می‌گوید: براساس برآورد‌های انجام شده بیش از ۳۰ کشتی حامل کالا‌های اساسی در لنگرگاه بندرامام خمینی (ره) است.

او ادامه داد: بخش مهمی از کالا‌های اساسی که در این کشتی‌ها در انتظار پهلوگیری به منظور تخلیه هستند، دربرگیرنده مواد اولیه مورد نیاز برای واحد‌های تولیدی است که برخی از این کالا‌ها متعلق به بخش خصوصی و بخشی هم متعلق به دولت است.

رییس اتاق بازرگانی اهواز گفت: مهمترین دلیل معطلی کشتی‌های حامل کالای اساسی در لنگرگاه بندر امام خمینی (ره) به مشکلات اسنادی و تخصیص ارز مربوط می‌شود.

خانم عموری  فرآیند تخصیص ارز از سوی بانک مرکزی را یکی از دلایل عدم ترخیص این کالا‌ها عنوان کرد و افزود: برای رفع این مشکل باید همکاری بین بخشی لازم از سوی دستگاه‌های متولی را شاهد باشیم تا روند تخلیه این کشتی‌ها تسریع شود.

او ادامه داد: معطلی این کشتی‌ها در لنگرگاه هزینه‌های مازادی را به فعالان اقتصادی تحمیل می‌کند و علاوه بر این نیز آثار تورمی نامطلوبی را در بازار مصرف کنندگان در کشور به وجود می‌آورد.

رییس اتاق بازرگانی اهواز گفت: باید توجه کرد که هزینه ناشی از معطلی کشتی‌ها در لنگرگاه به صورت ارزی محاسبه می‌شود و این موضوع تبعات متعددی را برای اقتصاد کشور درپی دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.