سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توزیع ۶۳ درصد انواع کود شیمیایی در بین کشاورزان استان قزوین

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از توزیع ۶۳ درصد انواع کود‌های شیمیایی در استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

علی راه انجام معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از توزیع ۶۳ درصد انواع کود‌های شیمیایی در استان خبر داد و گفت: این میزان کود توزیع شده به میزان ۵۰ هزار و ۷۹۵ تن است که از این میزان ۴۱ هزار و ۷۸ تن ازته، ۸ هزار و ۲۶۷ تن فسفانه و هزار و ۴۵۰ تن پتاسه بوده است.

راه انجام افزود: کل سهمیه سالانه تعیین شده کود استان ۸۰ هزار و ۶۰ تن است که از این میزان ازته ۶۴ هزار و ۸۹۴ تن، ۱۲ هزار و ۸۶۶ تن فسفاته و ۲ هزار و ۳۰۰ تن پتاسه است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر انواع کود‌های شیمیایی در انبار‌های کارگزاری این استان موجود است و برنامه ریزی لازم برای کود‌های مورد نیاز کشت بهاره انجام و درحال حاضر هیچگونه کمبودی برای تامین و توزیع کود دراستان وجود ندارد.

راه انجام تاکید کرد: مصرف متناسب کود در مزارع کشاورزی ضروری است و کشاورزان بایستی کود مصرفی خود را بر اساس توصیه کارشناسان فنی در مزارع کشاورزی استفاده کنند تا استفاده نادرست از یک نوع کود و یا عدم مصرف کود دیگر باعث کاهش راندمان تولید محصول نشود.

وی گفت: بر اساس دستورالعمل وزارت جهاد کشاورزی در مصرف کود‌ها ۶۲.۵ درصد ازته، ۲۵ درصد فسفاته و ۱۲.۵ درصد پتاسه مد نظر موسسات تحقیقاتی خاک و آب کشور و مراکز تحقیقاتی است که این امر منتج به پایداری و افزایش تولید محصولات کشاورزی می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه گفت: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون تحویل کود شیمیایی به کشاورزان متقاضی در قالب سامانه الکترونیکی انجام می‌شود که کشاورزان با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌های مربوطه می‌توانند نسبت به دریافت کود مورد نیاز از طریق کارگزاری‌های مستقر اقدام کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.