سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از ۱۳ هزار نفر فیلم‌های بیستمین جشنواره فجر مشهد را تماشا کردند

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: بیش از ۱۳ هزار نفر از دوستداران سینما در این استان به تماشای گزیده فیلم‌های چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر نشستند.

محمد حسین زاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: بیستمین جشنواره فیلم فجر مشهد از ۱۷ بهمن ماه در قالب نمایش ۲۰ فیلم در پنج پردیس سینمایی "هویزه، سیمرغ، پارک بازار، برفی و ویلاژتوریست" و سینما‌های آفریقا مشهد و طرقبه آغاز شد که در میانه راه در راستای گسترش عدالت فرهنگی، ۲ سینمای مهر سبزوار و مهدوی نیشابور نیز به آن اضافه شدند.

او افزود: استقبال از فیلم‌های بیستمین جشنواره فیلم فجر مشهد مناسب بود و فیلم‌هایی که مورد توجه منتقدان در این شهر قرار گرفت و نظرات آنان در رسانه‌های مختلف منعکس شد با استقبال بیشتر مردم مواجه شد به طوری که از بین ۲۰ فیلم به نمایش درآمده "کت چرمی، سرهنگ ثریا، شماره ۱۰، یادگار جنوب، غریب و سینما متروپل" تا پایان جشنواره پرفروش‌ترین فیلم‌ها بودند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: در روز‌های پایانی جشنواره، استقبال تماشاگران از برخی فیلم‌های بیستمین جشنواره فیلم فجر مشهد، سینما‌های این شهر را به ایجاد نوبت‌های اضافه برای نمایش روزانه سوق داد به طوری که برای پردیس‌های سینمایی ویلاژتوریست و سیمرغ نوبت اضافه ویژه فیلم‌های "یادگار جنوب"، "غریب" و "کت چرمی" در نظر گرفته شد.

حسین زاده بیان کرد: آخرین روز از جشنواره به این دلیل که فیلم "غریب" به عنوان پرافتخارترین فیلم چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر مشهد معرفی شد یک نوبت اضافه در قالب نمایش مردمی در پردیس سینمایی هویزه عرضه شد.

او با اشاره به مشارکت قابل توجه رسانه‌ها در بیستمین جشنواره فیلم فجر مشهد تصریح کرد: پنج رسانه خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، روزنامه شهرآرا، خبرگزاری مهر و پایگاه خبری اخبار مشهد و روزنامه صبح امروز در سه سینمای هویزه، آفریقا و پارک بازار مستقر شدند و حضور تماشاگران و میزان استقبال آنان از فیلم‌های جشنواره را بررسی و در قالب خبر و گزارش منعکس کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تاکید کرد: پردیس سینمایی هویزه در این دوره از جشنواره به عنوان سینمای ویژه اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در نظر گرفته شد و هر شب بعد از نمایش فیلمها، نشست نقد و بررسی با حضور منتقدان و کارشناسان این حوزه در سینما برگزار شد و در آخرین روز نیز عادل تبریزی از کارشناسان حوزه سینما کارگاهی آموزشی را در محل این پردیس سینمایی برگزار کرد.

حسین زاده اظهار کرد: در این دوره از جشنواره فیلم فجر، شهر مشهد در بین شهر‌های دیگری که جشنواره در آن‌ها به نمایش در آمد بیشترین اقبال را به ثبت رساند و امید است با بهره برداری از سینمای مهر کوهسنگی و افزایش تعداد سینما‌ها در سال آینده، استقبال بیشتری از فیلم‌های جشنواره فیلم فجر مشهد را شاهد باشیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.