سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تکمیل طرح ادغام مراکز ارتباطات اورژانس ۱۱۵ اصفهان

امکان تماس با شماره ۱۱۵ از تمام شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، به مرکز ارتباطات شهر اصفهان فراهم شد.

فرهاد حیدری رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و فوریت های پزشکی استان اصفهان با اشاره به اینکه اورژانس پیش‌بیمارستانی استان بنابر ابلاغ سازمان اورژانس کشور از سال ۹۷ اجرای طرح ادغام مراکز ارتباطات ۱۱۵ را آغاز کرد گفت: پیش از این مراکز شهرستانهای اصفهان، لنجان، فلاورجان، نجف آباد، دهاقان، شهرضا، خمینی‌شهر، چادگان، برخوار، مبارکه، سمیرم، تیران و کرون، خوانسار، گلپایگان، فریدن، بویین میاندشت و شاهین شهر و میمه ادغام شده بودند.
او ادامه داد: در گام نهایی، مراکز ارتباطات شهرستان‌های اردستان، نطنز، نایین، خور و بیابانک و فریدونشهر هم به مرکز فرماندهی عملیات اورژانس در مرکز استان متصل شدند.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی اصفهان با اعلام اینکه اکنون تمام ماموریت‌های این شهرستان‌ها در مرکز فرماندهی عملیات اورژانس در مرکز استان راهبری می شود توضیح داد: از این پس زمانی که شهروندان شهرستان‌های استان با شماره ۱۱۵ تماس بگیرند به مرکز استان متصل می‌شوند و ماموریت‌های امدادرسانی از طریق سامانه اتوماسیون عملیاتی اورژانس رصد و فرماندهی می‌شود.
حیدری اظهار کرد: در سامانه اتوماسیون عملیاتی اورژانس، کارکنان عملیاتی از طری نرم‌افزاری ویژه که روی تلفن همراهِ پایگاهِ آن ها نصب شده به ماموریت اعزام می‌شوند و تمام اطلاعات مربوط به امدادرسانی به بیمار نیز در این نرم‌افزار درج می شود.


او تمرکز تماس‌ها و نداشتن تماس بی‌پاسخ، وحدت رَویه فرماندهی اورژانس، نظارت متمرکز بر عملکرد واحدهای عملیاتی، ارتقای مدیریت بحران و فرماندهی حادثه، افزایش رضایتمندی امدادخواهان و امکان استفاده برخط نیروهای عملیاتی از خدمات مشاوره پزشک اورژانس را از مزایای ادغام ارتباطات ۱۱۵ بیان و از شهروندان درخواست کرد: هنگام تماس با اورژانس و ارائه نشانی محل حادثه ابتدا به نام شهرستان و شهر خود اشاره و پس از آن، اسامی خیابان‌ها را اعلام کنند چون اسامی خیابان‌ها و برخی شهرها در شهرستان‌های مختلف مشابه است و در صورت بی توجهی به تاخیر در امدادرسانی منجر می شود.

اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان دارای ۸۱ پایگاه شهری، ۷۹ پایگاه جاده‌ای، یک پایگاه امداد هوایی، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک اتاق فرمان است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.