سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توافق هند و اتحادیه اروپا بر حضور حداقلی در افغانستان

نماینده ویژۀ اتحادیۀ اروپا برای افغانستان گفت در سفر سه روزه‌اش به هند در مورد تداوم کمک‌های بشری و حضور حداقلی در افغانستان بحث و گفتگو کرده است.

 توماس نیکلاسن نماینده ویژۀ اتحادیۀ اروپا برای افغانستان در این سفر با مقامات سیاست خارجی و امنیتی هند دیدارهایی داشته و در مورد افغانستان با آنها رایزنی کرده است.

نیکلاسن گفت توافق کردیم که حضور حداقلی در کابل برای درک بهتر وضعیت و حمایت از افغانستانی های نیازمند مفید است. ما همچنین در مورد وضعیت حقوق بشر و اینکه برای ثبات و صلح بلندمدت نیاز به فراگیری است، بحث کردیم.

این توافق در حالی صورت گرفته است که هم اکنون اتحادیه اروپا در افغانستان حضور اندک دارد و هند پس از سقوط حکومت اشرف غنی، فعالیت‌های دپلماتیک خود را هنوز در این کشور از سر نگرفته است.

به گفتۀ این دیپلمات اروپایی، منافع اتحادیه اروپا و هند در مورد یک افغانستان با ثبات و امن مشابه است.

وی افزود ما نگرانی‌های خود را در مورد وضعیت بشری وخیم به اشتراک گذاشتیم و توافق کردیم که کمک‌های بشردوستانه بسیار مورد نیاز است.

همچنین نیکلاسن با دپلمات‌های افغانستان، منطقه و سایر شرکای نزدیک اتحادیه اروپا، صاحبان فکر و اعضای رسانه‌ها دیدار کرده است. به گفتۀ او، آنان از اینکه گروه‌های شبه‌نظامی در افغانستان در حال تبدیل‌شدن به یک تهدید فزاینده برای امنیت هند هستند، نگرانی کرده اند.

نماینده ویژۀ اتحادیۀ اروپا برای افغانستان به تاریخ دوم فبروری (۱۳ دلو) در یک سفر سه روزه‌ به اسلام‌آباد سفر کرد و در مورد ضرورت ایجاد حکومت همه‌شمول در افغانستان با مقامات آن کشور بحث و گفتگو کرده بود.

توماس نیکلاسن پس از این سفر گفت که در این دیدارها، همچنین روی وضعیت بشری و به ویژه تاثیرات منفی ممنوعیت کار زنان در موسسات غیرحکومتی بر میلیون‌ها نفر این کشور صحبت کرده است.

سفرهای نمایندۀ اتحادیه اروپا برای افغانستان به منطقه در حالی صورت می‌گیرد که با گذشت هر روز طالبان محدودیت‌های بیشتر را بر زنان و دختران افغانستان وضع می‌کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.