سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آماده سازی پارک‌های یزد برای اسکان مسافران نوروزی/برگزاری مراسمات فرهنگی از افطار تا سحر

رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای اسلامی شهر از برنامه ریزی برای استقبال از مسافران نوروزی برای نوروز ۱۴۰۲ خبر داد.

فاطمه زارع رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای اسلامی شهر یزد در جلسه با مدیران حوزه خدمات شهری شهرداری، از برنامه ریزی برای استقبال از مسافران نوروزی برای نوروز ۱۴۰۲ خبر داد و افزود: تشکیل کمیته‌های هشتگانه ستاد تسهیلات نوروزی (کمیته خدمات شهری، کمیته زیربنایی و حمل و نقل، کمیته فرهنگی - هنری و گردشگری، کمیته امور پشتیبانی و مالی، کمیته اداری و فناوری، کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات، کمیته امنیتی و حراست و کمیته بازرسی و پاسخگویی) به منطور برنامه ریزی بهتر برای استقبال از مسافران نوروزی، در شهرداری تشکیل شده است.

فاطمه زارع ادامه داد: ساماندهی ورودی ها، زیباسازی سیما و منظر شهری، رنگ آمیزی ها، مکان‌های اسکان، المان‌های های نوروزی، اجرای جشن‌ها و برنامه‌های فرهنگی، نظافت شهر به ویژه بافت تاریخی و موضوع ترافیک، بصورت ویژه در این کمیته‌ها بررسی می‌شود.

او گفت: باتوجه به جلساتی که در ستاد تسهیلات نوروزی برگزار شد فضاسازی شهری، گل‌کاری، آماده‌سازی فضای سبز و نصب المان‌های نوروزی در آستانه بهار در سطح شهر یزد در حال انجام است تا فضای شهر زیباتر شود و نشاط اجتماعی در میان شهروندان افزایش پیدا کند.

زارع به بازدید‌های میدانی هر هفته با حضور مدیران شهرداری برای احصاء کمبود‌ها و مشکلات شهری و همچنین برای برنامه ریزی بهتر برای استقبال از مسافران نورزی اشاره کرد و گفت: نونوار شدن پارک‌ها و معابر در ایام نوروز، ایجاد المان‌های مختلف و گل کاری معابر در آستانه عید نوروز، نونوار شدن وسایل بازی کودکان، نظافت معابر و پیاده‌روها، رنگ‌آمیزی ترافیکی سرعت‌کاه‌ها، جداول، همچنین نورپردازی معابر و میادین شهر، مراکز تفریحی و بوستان‌ها برای حضور شهروندان و مسافران و خرید مبلمان لازم برای پارک‌ها و بوستان‌ها نیز در دستور کار قرار دارد.

رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: سه مکان برای اسکان میهمانان نوروزی از جمله پارک بزرگ شهر، پارک کوهستان و بوستان ملل در نظر گرفته شده است.

فاطمه زارع در پایان خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه امسال عید نوروز با آغاز ماه مبارک رمضان همراه است اکثر برنامه‌های فرهنگی شهرداری از بعد افطار تا سحرگاه برگزار خواهد شد و شایسته است فضا سازی‌های شهری متناسب با این ایام مبارک هم در نظر گرفته شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۳:۴۳ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
اینقدر که این مهاجران را از کشورهای مختلف و استان های ایران به یزد راه دادید که از شلوغی و ورود مسافران به یزد متنفر شدیم کافی است دیگر این نمایش را متوقف کنید