سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشت چغندر قند در ۲۰۰ هکتار از اراضی نیشکر خوزستان

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: در ۲۰۰ هکتار از اراضی نیشکر خوزستان و در تناوب با این گیاه جادویی، چغندر قند کشت شده است.

 عبدعلی ناصری مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی به نقش تناوب زراعی در مزارع نیشکر خوزستان اشاره کرد و گفت: اجرای این الگوی کشت نقش مهمی در حاصلخیزی خاک و محیا کردن شرایط برای کشت نیشکر در سال بعد ایفا می‌کند. 

او با بیان اینکه تناوب زراعی دارای منافع پنهان است، افزود: در مزارع نیشکر، پس از برداشت این گیاه جادویی، گندم و کلزا کاشته می‌شود، اگرچه تمایل به کشت چغندر قند به مقدار زیاد نیز داریم، اما کارخانه‌های تولید قند ظرفیت پذیرش محصول تولیدی ما را ندارند.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با اشاره به انعقاد قرارداد با کارخانه قند اهواز، ادامه داد: در ۲۰۰ هکتار از اراضی نیشکر کشت و صنعت دهخدا و در تناوب با این محصول، چغندر قند کشت شده است، البته ظرفیت افزایش سطح زیر کشت تا ۲ هزار هکتار وجود دارد.

آقای ناصری با بیان اینکه کار‌های مربوط به خرید ۳۰ درصد سهام کارخانه قند شهدای دزفول از ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره)درحال انجام است،  گفت: به دلیل برخورداری از سهام، امکان انتقال محصول تولیدی به این کارخانه فراهم می‌شود.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی می‌گوید: باتوجه به اثر‌های محصول چغندر قند بر نیشکر دارد، تمایل داریم قبل از کشت نیشکر، حداقل به مدت یکسال محصول چغندر قند را کشت کنیم تا علاوه بر افزایش تولید قند در استان خوزستان، شاهد بهبود شرایط کشت نیشکر باشیم.

چغندر قند یکی از چند محصول راهبردی غیر نیشکری صنعت نیشکر خوزستان است که برای نخستین بار در سطح ۲۰۰ هکتار از اراضی آیشی کشت و صنعت نیشکر دهخدا کشت شده و در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲برداشت خواهد شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۹:۴۴ ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
از سال۹۶ که داره در اراضی طرح توسعه نیشکر کشت می‌شود چیز جدیدی نیست

توی اراضی کشت و صنعت کارون فقط بخش خصوصی ۲۰۰۰ هکتار چغندر قند کشت شده
همچنین کشت و صنعت هفت تپه و همچنین کشت و صنعت میان آب حدود ۱۸۰۰ هکتار کشت چغندر قند کشت شده