سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پشتکوه دوم فریدونشهر، نیازمند مرکز درمانی

فرماندار فریدونشهر گفت: منطقه برفگیر و سردسیر پشتکوه به مرکز درمانی و پزشک نیاز دارد.

محمدجواد صفا فرماندار فریدونشهر با اشاره به اینکه ۲ خانه بهداشت هر کدام با یک بهورز در روستا‌های کِلوسه و دورَک، پاسخگوی نیاز اهالی این منطقه نیست یادآور شد: اکنون بیماران با شرایط وخیم از طریق اورژانس هوایی به مراکز درمانی منتقل می‌شوند، اما در شرایط نامساعد جوی منطقه گاهی امکان انتقال بیماران با بالگرد نیز میسر نمی‌شود.

او با اشاره به اینکه در چند روز اخیر دو بیمار از روستای کلوسه با بالگرد به مراکز درمانی فریدونشهر منتقل شدند گفت: انتقال سومین بیمار به علت وزش شدید باد و کولاک امکان پذیر نشد.
صفا افزود: این بیمار را جوانان روستای کلوسه به نزدیکترین مرکز درمانی در فاصله ۴۰ کیلومتری و به روستای مصیر و ازآنجا با آمبولانس به بیمارستان شهید رجایی داران منتقل کردند، ولی به دلیل عفونت شدید روده فوت کرد.


او ادامه داد: مقرر شد مرکز درمانی مجهز در روستای کلوسه برای خدمات رسانی به ساکنان پشتکوه دوم فریدونشهر احداث شود؛ فرایند احداث ساختمان را فرمانداری بر عهده گرفته و دانشگاه علوم پزشکی استان نیز برای تامین پزشک و آمبولانس قول مساعدت داده است.
فرماندار فریدونشهر بابیان اینکه تنها مسیر دسترسی به روستا‌ها های پشتکوه در فصل سرما بر اثر بارش سنگین برف و ریزش بهمن چندین مرحله در سال مسدود می‌شود افزود: این مساله مشکلات بسیاری را برای جمعیت افزون بر هزار و ۵۰۰ نفری پشتکوه دوم فریدونشهر ایجاد کرده است.


صفا به تنها مسیر دسترسی به روستا‌های پشتکوه دوم از گردنه کلوسه اشاره و اضافه کرد: با احداث محور جایگزین وِزوه به کاهگان این مشکل بر طرف می‌شود که مطالعات آن را تیپ ۴۰ مهندسی سپاه صاحب الزمان (عج) انجام داده و در مرحله اخذ مجوز ماده ۲۳ و ردیف دار شدن در بودجه است.
او با اعلام اینکه اجرای این طرح هم روستا‌ها را از بن بست خارج و هم مسیر پنج ساعته وزوه- فریدونشهر را یک ساعت کوتاه‌تر می‌کند گفت: راهکار دیگر احداث تونل گردنه کلوسه است که اکنون در مرحله سنجش و ارزیابی از لحاظ صرفه اقتصادی با توجه به ارتفاع و نوع توپوگرافی منطقه و ریزش بهمن است.


گردنه کلوسه ارتباط زمینی روستا‌های کلوسه، وستگان، دورک، کاهگانک، کاهگان بالا، گاهگان پایین و وزوه را با سایرمناطق شهرستان فریدونشهر برقرارمی کند و در بیشتر روز‌های فصل زمستان مسدود می‌شود.

شهرستان سردسیر فریدونشهر با ۳۵ هزار نفر جمعیت و ۸۵ روستا در ۱۸۰ کیلومتری غرب استان اصفهان قرار دارد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۸:۲۳ ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
شهرستانهای کوهستانی بخاطر صرفه جویی در وقت و عمر و هزینه ها هم برای استان و هم برای خود میبایست به شهرستانهای کوچکتر تقسیم شوند