سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گردشگری مزارع بهترین شیوه اقتصادی کردن کشاورزی

گردشگری مزارع بهترین شیوه اقتصادی کردن کشاورزی در مازندران است.

نادر سحرخیز رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رامسر گفت: رونق گردشگری مزارع فصلی نو در کشاورزی و بهترین شیوه اقتصادی با سودهی بیشتر در فعالیت‌های کشاورزی است.

او با اشاره به اینکه گردشگری کشاورزی حاصلش حفاظت از مزارع است، افزود:چندین پرونده در زمینه ایجاد مزرعه فندق و تمشک تشکیل شده و در دست اقدام است.

سحرخیز با اشاره به تقاضای سرمایه‌گذاران برای تبدیل مزارع خود به مزرعه گردشگری، گفت:هنوز این ایده که در خیلی از کشور‌ها کاربردی شده و نتایج آن نیز مشخص است پیگیری نمی‌شود.

او افزود: نوساناتی که هر ساله باعث سردرگمی کشاورزان می‌شود و یک سال به دنبال کاشت برنج می‌روند و روزی به‌دنبال کاشت کیوی و گاهی به سمت اصلاح باغات و کاشت پرتقال که نهایتا کشاورزی را بدون سود و یا کم بازده می‌کند و تکرار هر ساله محصولات کشاورزی جز دغدغه چیزی نسیب کشاورز نمی‌کند.

سحرخیز با بیان اینکه در دنیا با اصلاح روش کاشت و برداشت هم زمان به سمت اخیای مزارع و تبدیل به مزارع گردشگری رفتند و سود آن را دیده‌اند، گفت: وقت آن رسیده با حمایت از کشاورزی فصلی نو را برای این قشر زحمت کش شهرستان رامسر رقم زد شهرستانی نمونه که همه ساله شاهد حضور میلیونی گردشگران است و کمترین بهره نسیب این قشر از جامعه می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.