سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کتاب فکه مشهد شهیدان در چهارمحال‌وبختیاری رونمایی شد

به مناسبت سالگرد برگزاری عملیات والفجر مقدماتی آیین رونمایی از کتاب «فکه مشهد شهیدان «توسط اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال‌وبختیاری برگزار شد.

به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال‌وبختیاری، به مناسبت ایام برگزاری عملیات والفجر مقدماتی، آیین رونمایی از کتاب «فکه مشهد شهیدان» نوشته علی گرجی با حضور جمعی از مسئولین، خانواده معظم شهدا و دوستداران کتاب در محل سالن جلسات کتابخانه مولوی شهرکرد برگزار شد.

علی گرجی، نویسنده کتاب گفت: این کتاب شامل یک مقدمه و سه فصل است که در فصل اول به معرفی مشهد شهیدان، دلایل انتخاب منطقه عملیات، موقعیت منطقه، وضعیت دشمن، ویژگی‌های عملیات، وسعت وعمق موانع و استحکامات دشمن بعثی و دیگر مطالب مرتبط با این موضوع و در فصل دوم به حماسه سازان گردان ذوالفقار، ویژگی‌های فرمانده دلاور این گردان و وصیت‌نامه سردارشهید نوروزی پرداخته می‌شود و در فصل سوم نیز به فرازی از زندگینامه شهید غلامعباس گرجی و نقش شهدای دانش آموز در دفاع مقدس اشاره می‌گردد.


بیشتر بخوانید


گفتنی است عملیات والفجر مقدماتی از ۱۷ بهمن ماه سال ۱۳۶۱ به فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مشارکت نیروی زمینی ارتش، در منطقه عمومی فکه و یا هدف تصرف منطقه عماره در عراق انجام شد و در نهایت این عملیات در ۲۱ بهمن ۱۳۶۱ به پایان رسید.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.