سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشکیل ۲۲ پرونده تخلف در حوزه غذا و داروی کاشان

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: ۲۲ پرونده تخلف در حوزه غذا و دارو امسال به مرجع قضایی ارسال شده است.

محمدرضا رشیدی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به ۶۵۹ مورد بازرسی از مراکز فروش دارو و مواد آرایشی و بهداشتی از ابتدای امسال تاکنون، اظهار کرد: در این بازرسی‌ها مواد غیرمجاز به ارزش بیش از ۹۸۵ میلیون ریال جمع آوری و ۲۲ پرونده تخلف به مرجع قضایی ارسال شد.

او افزود: مراکز توزیع و عرضه تجهیزات و ملزومات پزشکی، عطاری‌های مداخله گر در امور پزشکی و عرضه کننده اقلام دارویی شیمیایی و طبیعی غیرمجاز و قاچاق همچنین واحد‌های تولید کننده تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کاشان مراکزی هستند که تخلفاتی در حوزه کاری آن‌ها مشاهده شد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کاشان همچنین گفت: بیش از ۵۷۸ مورد بازرسی از ۱۰۰ داروخانه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی کاشان انجام شد که با ثبت و بررسی ۲۲۶ شکایت حضوری و تلفنی، ۱۰ مورد آن برای پیگیری حقوق شهروندان به مرجع قضایی فرستاده شد.

رشیدی با بیان اینکه شماره تلفن ۰۹۹۲۳۲۳۸۶۷۷ برای پاسخگویی به سؤالات دارویی، تهیه دارو‌های خاص و کمیاب و نظارت بر اجرای کامل طرح دارویار اختصاص یافته تاکید کرد: تنها مرجع آگاهی از وضع دارویی معاونت غذا و داروست و افرادی که از این موضوع اطلاعی ندارند در حالی برای تهیه برخی اقلام دارویی دچار مشکل می‌شوند که آن دارو در داروخانه‌های منتخب وجود دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.