سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امسال ۶٠ مجوز معدنی در استان سمنان صادر شد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: ۶٠ مجوز معدنی و صنایع معدنی از ابتدای سال ١۴٠١ تاکنون در استان صادر شد.

یادگار احمدی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان در بیست و هفتمین نشست شورای معادن استان سمنان افزود: در استان سمنان ۶۸۶ پروانه بهره‌برداری در بخش معدن صادر شده است که این بهره‌برداران در استان مشغول فعالیت هستند.

وی ابراز داشت: از ابتدایی امسال تا پایان دی ماه تعداد ۶۰ مجوز معدنی و صنایع معدنی در استان صادر شده است که ۲۱ فقره پروانه بهره برداری، ۱۴ فقره گواهی کشف، ۱۱ فقره گواهی استخراج و ۱۴ فقره پروانه صنایع معدنی را شامل می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان بیان کرد که تا پایان سال ۱۴۰۰ تعداد ۶ واحد فرآوری معدنی در استان راه اندازی شد که امسال به حدود ۱۵ واحد افزایش یافته است.

در این نشست گزارشی در خصوص برگزاری مزایده معادن استان و اجرای جز بند الف ماده ۴۳ برنامه ششم توسعه ارائه شد و برداشت‌های غیرمجاز در جنوب و جنوب شرق شهرستان شاهرود تبادل نظر شد.

در این نشست درخواست ۱۵ بهره بردار معدن استان در موضوعاتی از قبیل تعطیلی موقت، محاسبه حقوق دولتی بر اساس استخراج واقعی، انتزاع معدن، انصراف از بهره برداری و واگذاری محدوده‌های مزایده‌ای فاقد متقاضی، بررسی شد.

استان سمنان نزدیک به یک‌هزار و ۹۰۰ واحد صنعتی و معدنی دارد که با بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری ۵۶ هزار اشتغال ایجاد کرده‌اند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.